رئیس کل دادگستری استان یزد: کاهش بیش از 12 درصدی پرونده های ورودی به دستگاه قضا در یزد

یزد (پانا) - رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه رسیدگی به پرونده های مسن یکی از اولویت های اصلی قوه قضائیه است گفت: 67 درصد پرونده های مسن دادگستری یزد رسیدگی شد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کل دادگستری استان یزد: کاهش بیش از 12 درصدی پرونده های ورودی به دستگاه قضا در یزد

دهشیری در نشست شورای عالی قضائی استان یزد اظهار داشت: در یک سال تیرماه 98 تا پایان خرداد امسال، 295 هزار فقره پرونده وارد دستگاه قضائی شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش 12 و شش دهم درصدی بوده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه ها و اولویت های قوه قضائیه کاهش ورودی پرونده ها است گفت: وقتی که ما با کاهش ورودی پرونده ها روبرو باشیم، فشار کار بر قضات و کارکنان کم می شود و اوقات رسیدگی نزدیک تر و دقت آن افزایش پیدا می کند.
رئیس کل دادگستری استان یزد نتیجه این موضوع را کاهش اطاله دادگستری و نهایتا رضایت شهروندان دانست و عنوان کرد: از حیث مختومه شدن پرونده ها هم در طول این یک سال ما 303 هزار فقره پرونده داشتیم.
دهشیری بیان کرد: از حیث مانده پرونده هم در پایان خرداد امسال 73 هزار و 844 فقره پرونده مانده داریم که در مقایسه با پایان خرداد 98 با 83 هزار پرونده، معادل 9 هزار پرونده معادل 11 و 9 دهم درصد پرونده کاهش یافته است.
رئیس شورای عالی قضائی استان ادامه داد: از حیث ابلاغ الکترونیک که یکی از فناوری های نوین مورد استفاده در دستگاه قضا بود و ویژگی های بسیار خاصی هم داشت با افزایش روبرو بودیم.
وی تصریح کرد: در سال گذشته میزان ابلاغ الکترونیک 86 درصد بود در حالی که امسال این آمار به 90 درصد رسیده که از اهمیت بسیار زیادی دارد و مبلغ 285 میلیارد ریال از مصرف بیت المال صرفه جویی کردیم.
رئیس کل دادگستری استان یزد رسیدگی به پرونده های مسن را یکی از مهمترین اولویت های اصلی قوه قضائیه دانست و گفت: در زمان ابلاغ آیین نامه رسیدگی به این پرونده ها با سرعت و دقت بالا ما بیش از 15 هزار پرونده داشتیم که در حال حاضر این میزان به 5 هزار و 67 فقره رسیده و 67 و 4 دهم درصد پرونده های مسن کمتر شده است.
دهشیری بیان کرد: این موضوع نشان دهنده آن است که قضات دستگاه قضائی همه به صورت جهادی در حال فعالیت هستند و در بسیاری موارد حتی قضات در نوبت عصر به رسیدگی این پرونده ها می پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار