ماسک در دسترس ترین ابزار پیشگیری از کرونا است

لرستان (پانا )- معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان گفت: هم اکنون ماسک ارزان ترین و در دسترس‌ترین ابزار پیشگیری از کرونا است که باید از سوی مردم و مسوولان مورد استفاده قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
ماسک در دسترس ترین ابزار پیشگیری از کرونا است

محمود ثمینی ظهر روز یکشنبه در جلسه قرارگاه پدافند زیستی بروجرد که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، بیان کرد: علاوه بر استفاده از ماسک پرهیز از شرکت در اجتماعات اعم از مراسم های ختم و عروسی از دیگر بدیهیات پیشگیری از کرونا است که باید موردتاکید، آموزش و اطلاع رسانی قرار گیرد.

وی گفت: آنچه مسلم و مورد تاکید سازمان بهداشت جهانی و متخصصین قرار دارد همین استفاده از ماسک است بنابراین بدون اینکه در برابر این دستورالعمل مقاومت شود باید با مردم به فهم مشترکی رسید که بصورت همگانی استفاده از ماسک را رعایت کنند.

ثمینی بیان کرد: باید نهایت تلاش برای نهادینه کردن استفاده از ماسک در جامعه صورت گیرد تا افراد همواره این ابزار پیشگیری را مورد استفاده قرار دهند و افرادیکه توان تهیه ماسک را ندارند نیز از سوی خیرین ، ماسک مورد نیاز آنها تامین شود.

وی با اشاره به فرهنگ با عاطفه مردم لرستان در برگزاری مراسم ختم و تشییع جنازه ها گفت: این فرهنگ در جای خود قابل تحسین است ولی اکنون در شرایط خاصی قرار داریم که باید سلامت فرد و خانواده و جامعه در اولویت باشد لذا برگزاری این مراسم ها که همراه با تجمع و ازدحام جمعیت است باید با ممنوعیت ها و محدودیت هایی برگزار شوند .

ثمینی افزود: مراسم شادی و عروسی نیز می تواند کانونی برای ابتلای افراد به کرونا باشد بنابراین برگزاری اینگونه مراسم ها نیز باید محدود شود که لازمه این اقدامات همکاری مردم و رعایت کردن دستورالعمل ها از سوی مردم است تا بتوان نه بصورت یکباره بلکه بصورت تدریجی پیک بیماری را عبور کنیم.

معاون استاندار لرستان با تاکید براینکه ما دوست نداریم بیماران به علت نبود تخت در کف بیمارستان های قرار گیرند گفت: بنابراین باید موارد و نکات پیشگیری از سوی مردم رعایت شود تا با مدیریت بیماری به تعادلی در بیماران پذیرش شده و ترخیص شده رسید.

ثمینی یادآور شد: فصل سوم وچهارم سال را در پیش داریم که امکان همپوشانی این ویروس با بیماری های دیگری اعم از آنفلوآنزا وجود دارد بنابراین باید آمادگی لازم برای فصول پیش رو را داشت.

وی گفت: اکنون بسیاری از شهرستان های لرستان از نظر کرونا در وضعیت زرد قرار دارند ولی باید نهایت تلاش ، آموزش و اطلاع رسانی صورت گیرد تا با ایجاد فهم مشترکی در بین مردم ، به وضعیت قرمز نرسیم و ابتدایی ترین و در عین حال موثرترین کار استفاده از ماسک است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان گفت: کرونا ویروسی ناشناخته است و معلوم نیست در آینده به چه صورتی خود را نشان دهد، و این امکان وجود دارد که تا چند سال و یا دست کم تا یک سال دیگر درگیر این بیماری باشیم لذا ضمن اینکه باید زندگی مسالمت آمیزی با این بیماری داشت باید کمبودها و مشکلات را بیان کرد تا در مواقع ضروری بتوان به موقع برای رفع مشکلات اقدام کرد.

ثمینی گفت : مردم مشارکت و همکاری خوبی از ابتدا تا اکنون داشته اند و حتی در مواردی مردم پیشقدم بودند که این امر نشان دهنده حساسیت آنهاست . ولی اینکه چه شد به یکباره این حساسیت ها کم شد ناشی از شرایط اقتصادی جامعه است که در واقع نمی توان برای مدت طولانی مشاغل را تعطیل نگه داشت .

معاون استاندار گفت: اکنون باید ضمن رسیدن به فهم مشترکی در بین مردم مبنی بر ضرورت رعایت دستورالعمل ها بخصوص پرهیز از شرکت در اجتماعات و تاکید بر استفاده از ماسک ، بستن برخی جاها و تعطیلی و گرفتن در دستور کار نیست و ناچار هستیم که زندگی مسالمت آمیزی با این ویروس داشته باشیم.

وی ضمن تحسین و تقدیر از کادر بهداشت و درمان گفت: سیستم بهداشت و درمان در خط مقدم مبارزه با بیماری قرار دارند و در شرایط سختی طی چهار ماه گذشته کار کرده اند در حالیکه شاید برای ما بعنوان افراد عادی زدن یک ماسک ساده غیر قابل تحمل باشد و برای نزدن آن دنبال توجیح و بهانه های مختلفی باشیم.

ثمینی گفت: این بیماری را علوم پزشکی نیاورده است که انتظار داشته باشیم تماما وظیفه علوم پزشکی است که بیماری را بدرقه کند بلکه باید با یک همکاری همگانی در برابر این بیماری ایستاد و در عین حال بیماری است که دنیا را درگیر کرده است و خاص یک کشور و منطقه نیست.

وی افزود: حتی کشورهایی که مدعی قدرت و ثروت بودند بیشتر از دو ماه نتوانستند مردم خود را پشتیبانی کنند .

معاون استاندار لرستان تصریح کرد: فعلا باید با رعایت دستورالعمل ها به زندگی عادی بازگشت ولی در مقطعی ممکن است مجدد نظارت ها و برخوردهای قانونی با شدت بیشتری اعمال شود ولی در همین شرایط جاهایی همچون قبرستان ها را باید بسته نگه داشت و شهرداری نیز با تاکید بر پروتکل هایی ، صاحبان عزا را متقاعد بر عدم برگزار مراسم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار