امیری: تنها ۲۶ درصد جمعیت کشور روستایی هستند و نگران‌کننده است

تهران (پانا) - آیین نمادین رونمایی از بیمه حوادث ۵۰۰هزار خانه روستایی و سامانه احراز هویت غیرحضوری سجام  با حضور حسینعلی امیری معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری برگزار و سند بیمه مربوط به هر یک از استان‌ها به نمایندگانی از استانداری‌های آن‌ها ارائه شد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
امیری: تنها ۲۶ درصد جمعیت کشور روستایی هستند و نگران‌کننده است

به گزارش روابط عمومی معاونت امور مجلس ریاست‌جمهوری، حسینعلی امیری با اشاره به بیمه ۵۰۰هزار خانه روستایی در سه استان کشور تاکید کرد این کار اقدامی بسیارارزشمند است که تحقق یافته است.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه یکی از کارهای نوآورانه این بانک بیمه ۵۰۰ هزار خانه روستایی در برابر حوادث طبیعی است گفت: «یکی از کارکردهای حکومت‌ها ایجاد شرایطی است که مردم بتوانند با امنیت روانی زندگی کنند. متأسفانه در حدود ۵۰ سال اخیر، مهاجرت از روستا به شهر بسیار زیاد شده است. امروزه تنها ۲۶ درصد جمعیت کشور روستایی هستند که نگران‌کننده است. اینکه ۵۰ درصد جمعیت استان سیستان و بلوچستان روستایی است، یک ظرفیت است.»

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری همچنین افزود: «مهاجرت به شهر تبعاتی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دارد و باعث افزایش هزینه اداره حکومت می‌شود. مهاجرت از روستا به شهر عمدتاً به این صورت است که افراد در حاشیه شهرها ساکن می‌شوند. اگر افراد ساکن روستا احساس کنند، مقرون به صرفه است که در روستا باقی بمانند، چرا باید مهاجرت کنند و در حاشیه شهرها ساکن شوند؟ روستاییان در روستا با کرامت زندگی می‌کنند و نقش اساسی نیز در تولید ملی دارند.»

امیری گفت: «نقش روستاییان که عمدتاً به کشاورزی مشغولند، در اقتصاد کشورها اهمیت زیادی دارد. هنگامی یک روستایی بداند اگر حادثه‌ای طبیعی رخ داد، چگونه می‌تواند با آن مقابله کند، به وی انگیزه و امید می‌دهد.»

وی اظهار کرد: «باید تشکیلاتی که ایجاد می‌شود در راستای حفظ کرامت انسان‌ها باشد. مقرراتی هم که تنظیم می‌شود، باید این اصل را رعایت کند. این بانک در راستای مسئولیت‌های اجتماعی فعالیت‌های زیادی انجام داده و در سیل سال گذشته نیز کمک‌های زیادی کرد که جای تقدیر دارد. انعطاف در تضامین مورد تاکید است، اعطای تسهیلات کار خیری که اگر با نادیده گرفتن کرامت انسانها باشد، فاقد ارزش است.»

وی اضافه کرد: «امنیت اقتصادی یک کشور عبارت است از ثبات در شرایط و ساختارها و نهادهای فعال بخش اقتصادی آن کشور و امنیت اقتصادی از مهمترین مؤلفه‌های امنیت ملی است. روستائیان نقش بسیار پررنگی در ایجاد امنیت اقتصادی دارند و بیمه روستائیان در زمینه‌های مختلف یکی از راهکارهای حمایت از روستائیان محسوب می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار