استاندار گیلان در جلسه شورای برنامه ریزی عنوان کرد:

محرومیت‌زدایی صنعتی در گیلان با جدیت دنبال شود

رشت ( پانا) - استاندار گیلان با تاکید بر لزوم اهتمام به محرومیت‌زدایی صنعتی در استان عنوان کرد باید همپوشانی بیشتری برای توسعه مناطق مختلف گیلان پدید آورده و از سرمایه گذاران برای توسعه طرح های دارای زمینه افزایش تولید دعوت به‌عمل آید.

کد مطلب: ۱۰۹۱۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
محرومیت‌زدایی صنعتی در گیلان با جدیت دنبال شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بر لزوم استفاده بهینه از تمامی داشته ها و منابع استان تاکید و بیان کرد: باید با توزیع اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای در زمان مناسب و مشخص شدن سهم هر شهرستان، پروژه های عمرانی با روند مطلوبی دنبال شود.

وی مبنای توسعه استان را بر اساس قانون و اسناد بالادستی، بویژه سند آمایش سرزمینی گیلان عنوان کرد و این گفتمان را در استان مشترک و مورد توجه همه خادمان مردم از جمله نمایندگان مجلس ذکر و اضافه کرد: گیلان در محورهای مهم کشاورزی، خدمات اعم از گردشگری و بازرگانی و نیز صنعتی زمینه فعالیت، تولید و اشتغال را دارد، اما در بخش های مختلف میزان توانمندی ها متفاوت است؛ از این‌رو باید بکوشیم همپوشانی برای توسعه را پدید آوریم.

استاندار گیلان یادآور شد: یکی از برنامه هایی که در بازه زمانی میان مدت از سوی وزارت صمت به تصویب رسیده، محرومیت زدایی صنعتی ۱۲ استان از جمله استان گیلان است. به همین سبب باید بر اساس محورهای تعریف شده متمرکز و فعال تر شد.

نماینده عالی دولت در گیلان، برخورداری اراضی با کاربری صنعتی را از محدودیت های استان خواند و افزود: باید از طرح‌های تولیدی موجود به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

زارع به نتایج بررسی های انجام شده در حوزه صنایع گیلان اشاره و اضافه کرد: بررسی ها نشان می دهد بیش از ۶۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان از ظرفیت اسمی خود به صورت صد در صدی استفاده نمی کنند.

استاندار گیلان ادامه داد: تکمیل زنجیره‌های تولید، افزایش ظرفیت اسمی به ظرفیت واقعی و نیز افزایش شیفت کاری از جمله مهمترین تصمیمات در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی هستند و در واقع از کم هزینه ترین راهکارها برای محرومیت زدایی صنعتی محسوب می شوند که انتظار دارم در همه مناطق استان مورد توجه باشد.

زارع به سازمان صمت تاکید کرد که پروژه های نیمه تمام و طرح هایی که زمینه توسعه و افزایش تولید را دارند، شناسایی و از مالکان، کارآفرینان و سرمایه گذاران استان جهت تکمیل این طرح ها دعوت کند.

وی همچنین بر تعادل در مصرف و استفاده بهینه از داشته ها تاکید و خاطرنشان کرد: صرفه جویی در مصارف از جمله منابع انرژی، یک تکلیف است و همه باید نسبت به اجرای آن اهتمام ورزند.

در این جلسه احمد دنیامالی، نماینده مردم بندر انزلی و رئیس مجمع نمایندگان، سیدعلی آقازاده و محمدرضا احمدی نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام محمد صفری نماینده مردم رودسر و املش، مرحبا نماینده آستارا، خلیل بهروزی فر نماینده فومن و شفت، رسول فرخی نماینده لاهیجان و سیاهکل، مهرداد گودرزوند چگینی نماینده رودبار و حسن محمدیاری نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال دیدگاه هایشان در ارتباط با مسائل توسعه شهرستان های خود را بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار