غلامی: اگر قرار است مربی درجه 2 خارجی به والیبال بیاید، بهتر است مربی ایرانی انتخاب کنند

تهران (پانا) - ملی‌پوش سابق تیم ملی والیبال ایران از انتخاب سرمربی درجه یک خارجی برای تیم ملی حمایت کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
غلامی: اگر قرار است مربی درجه 2 خارجی به والیبال بیاید، بهتر است مربی ایرانی انتخاب کنند

عادل غلامی سرعتی‌زن سابق تیم ملی والیبال این فصل هم برای شهرش آمل بازی می‌کند، با اینکه کاله‌ای در کار نیست، اما او در هراز ماند تا به قول خودش اتفاقات خوبی رقم بخورد. غلامی امیدوار است لیگ برتر از شهریورماه شروع شود تا چرخه والیبال ناقص نشود. برگزاری لیگ به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی، وگرنه با ابتلای یک بازیکن لیگ روی هوا می‌رود.

چطور این فصل در آمل ماندگار شدی، پیشنهاد بهتر نداشتی؟
من برای فصل جدید دو پیشنهاد خیلی خوب داشتم، اما ترجیح دادم در آمل بمانم چراکه احساس می‌کردم تیم هراز به کمکم نیاز دارد و با این کار در آینده اتفاقات خیلی خوبی می‌افتد.

یعنی قرار است مربی شوی؟
به مربیگری فکر نمی‌کنم. احساس می‌کنم در اوج بازی می‌کنم. دلیلی ندارد به مربیگری فکر کنم. از قبل می‌دانستم دادگر برای مدت‌ها تیمداری می‌کند و با این وضعیت در آینده شرایط تیم ما خیلی بهتر از شروع می‌شود. وقتی بازیکنان کاله رفتند جای دیگر من هم می‌رفتم، تیم شکل دیگری به مشکل می‌خورد. من صبر کردم تا تکلیف روشن شود و خدا را شکر که اتفاقات خیلی خوب و خوشحال‌کننده‌ای رخ داد.

کناره گیری تیم کاله از لیگ برتر شوکی به والیبال بود.
ما هم خیلی از نیامدن کاله به لیگ برتر شوکه شدیم. البته از یک ماه قبل حرف نیامدن تیم بود، حتی بهروز عطایی هم خیلی در جریان نبود، وقتی باشگاه نامه را به فدراسیون زد، جا خوردیم چراکه کاله تیم ریشه‌دار و محبوبی بود و با مدیریت کارآمد. امیدوارم دوباره به لیگ برگردد و در سطح خوب تیمداری کند چراکه یکی از برند‌های والیبال ایران است. به نظرم برگشت کاله و حضور هراز اتفاق خیلی خوبی برای والیبال است.

یعنی دو تیم از آمل در لیگ برتر؟
آمل پتانسیل دو تیم در لیگ برتر را دارد، اما باید دید رویکرد کاله در سال قبل چیست؟ آمل از سالیان قبل شهر صنعتی است، خیلی‌ها دوست دارند در والیبال تیمداری کنند، اما به احترام کاله پا پیش نمی‌گذارند.

تمرینات تیم هراز از کی شروع می‌شود؟‌
نمی‌دانم هنوز هیچ چیز مشخص نیست. شاید از امروز. معلوم نیست در این شرایط و روز‌های کرونایی چه اتفاقاتی می‌افتد، باید صبر کنیم.

مثل فوتبالی‌ها برای شما هم خبری از تست کرونا قبل از شروع تمرین هست؟
باید از ما هم تست بگیرند، ولی در فوتبال بحث مدیریت و ارنج این مسائل خیلی قوی‌تر است. هرچه هست بیشتر به این مسائل اهمیت می‌دهند. البته که باید در والیبال هم تست کرونا از بازیکنان را جدی بگیرند، چراکه اگر خدای ناکرده یک بازیکن مبتلا شود، یک تیم و حتی خانواده‌ها هم درگیر می‌شوند. باید تیم‌ها طبق پروتکل‌های بهداشتی کار را شروع کنند. اگر همین طوری سرسری بگیرند، مثل بی‌احتیاطی‌هایی که در شهر می‌بینیم، قصه ناجور می‌شود. البته بعضی‌ها از کرونا هیولا ساخته‌اند، در صورتی که ویروسی است که به چشم نمی‌آید و تنها باید بهداشت را رعایت کرد. بنابراین لیگ باید با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و با احتیاط بیشتر برگزار شود تا بازیکنان، کادر فنی و برگزاری در سلامت کامل بمانند.

با موج دوم کرونا، به نظرت لیگ شهریورماه شروع می‌شود؟
اول از همه سلامتی مهم است. باید ببینیم در آینده چه تصمیماتی گرفته می‌شود. امیدوارم لیگ برگزار شود، اگر تنور لیگ داغ نشود، لطمه اش به جامعه والیبال برمی‌گردد. چراکه تیم ملی، فدراسیون، باشگاه و آکادمی‌ها یک چرخه هستند که با برگزاری لیگ نتیجه اش به چشم می‌آید. فدراسیون برای برگزاری لیگ در سلامت کامل حتماً باید یکسری الزامات مثل استفاده بازیکنان از ماسک را بگذارد، وگرنه بیماری یک بازیکن، تیم‌ها را درگیر و لیگ را به باد می‌دهد.

به نظرت برای نتیجه در المپیک تیم ملی سرمربی خارجی می‌خواهد؟
در این قضیه بزرگان روی درایت تصمیم می‌گیرند. امیدوارم آن‌هایی که بازیکنان با تجربه و رقابت‌های بین‌المللی را دیده‌اند مشاوره دهند تا آن‌هایی که محلی از اعراب والیبال روز دنیا را ندارند. در این شرایط تیم ملی والیبال مربی تاپ خارجی می‌خواهد، تا نه تنها ملی‌پوشان را کوچینگ کند که اطلاعات روز دنیا را به مربیان ایرانی منتقل کند. نتیجه‌ای که مربیان خارجی با تیم ملی بعد از ولاسکو گرفتند، حاصل بذری بود که او کاشت. تلاش ولاسکو سال‌ها محصول داد و حتی حالا یکسری از مربیان ایرانی هم روی سیستم او کار می‌کنند. ولاسکو و سیچلو اطلاعات‌شان را به ایرانی‌ها دادند در حالی که خیلی از مربیان هم این کار را نمی‌کنند. حضور ولاسکو برای والیبال خیلی مفید بود، اما بعد از او این اتفاق نیفتاد. با اینکه تیم ملی در برهه‌ای خیلی قشنگ بازی می‌کرد، اما آورده‌ای نداشت.

تیم با مربی ایرانی هم می‌تواند در المپیک بدرخشد؟
اگر قرار باشد مربی درجه دو خارجی بیاید تا رزومه جمع کند، مربیان ایرانی بهتر هستند. شاید در سال المپیک خیلی از مربیان می‌خواهند شانس‌شان را با ایران که تیم هشتم دنیاست و بازیکنان خوبش محک بزنند. این قضیه فایده‌ای برای والیبال ایران ندارد. باید سرمربی تیم ملی کسی باشد که ۴، ۵ مربی به والیبال اضافه کند تا رقابت در لیگ بهتر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار