برگزاری نشست طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان:

 تعداد نوآموزان بدو ورود شهر تهران 93 هزار نفر برآورد شده است

تهران (پانا) - نشست طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در محل اداره کل شهر تهران با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد. 

کد مطلب: ۱۰۹۱۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد
 تعداد نوآموزان بدو ورود شهر تهران 93 هزار نفر برآورد شده است

فولادوند گفت: بشر در طول تاریخ در تکاپو بوده تا بر مشکلات فائق شود و این روزها شیوع کرونا بخش عمده ای از فعالیت های روزمره ما را تحت تاثبر قرار داده و هر سال سنجش مشکلات خاص خود را داشت و امسال کرونا هم به آن اضافه شد. نه تنها سنجش، بلکه در ساماندهی نیروی انسانی هم همین است.

وی افزود: در این شرایط به تناسب نیازمان فرصت های جدیدی را تجربه می‌کنیم که در تصمیمات بعدی استفاده می شود. تمام اجزای آموزش و پرورش و همچنین نهادها و سازمان های بیرون مجموعه باید پای کار باشند تا این عملیات مهم انجام شود و سنجش نوآموزان از اساسی ترین این امور مهم است. در این سالهایی که گذشت سعی بر حفظ سلامت نوباوگان مملکت را داشتیم.

فولادوند گفت: کرونا تهدید نیست، بلکه فرصتی است تا بتوانیم راهکارهای جدید را امتحان کنیم و به اندوخته علمی دنیا مطالبی را اضافه کنیم. باید تلاش کنیم نیاز روز جامعه را برطرف کنیم و در این بیماری را پشت سر بگذاریم. در تاریخ بیماری های عجیبی وجود داشته که اکنون راجع به آن حرفی زده نمی شود.

فولادوند افزود: با همکاری ایثارگرانه کادر درمان وضعیت را کنترل کرده ایم و امید به رعایت بیشتر از سوی مردم داریم.

فولادوند گفت: سنجش نقش اساسی در آموزش و پرورش دارد و به محض سنجش دانش آموز ثبت نام می شود و اگر دانش آموز ثبت نام در ستاد نشوند این ثبت نام ناقص است و ما باید روی این مهم متمرکز شویم.

یکی از پیشنهاداتی که فولادوند در این نشست جهت جلوگیری از ازدحام اولیا در پایگاه های سنجش در شرایط کرونا پیشنهاد داد این بود که اکیپ های سنجش به مدارس بروند.

وی گفت: ما باید در شرایط جدید برنامه های جدید انجام دهیم و نسبت به شرایط کنش داشته باشیم و نه واکنش.

او افزود: مواد ضدعفونی، ماسک، دستکش و تغذیه توسط واحد توسعه و پشتیبانی باید تامین شود. ما در زمان برگزازی امتحانات نهایی به نسبت ده درصد از مراجعان ملزومات تهیه کردیم و در کنار شیوع موفق بودیم و امیدوارم برای پایگاه های سنجش هم همین اقدام مهم انجام شود تا نوآموزان مان میز به سمت از این مسیر عبور کنند.

همچنین در این نشست بعد از ارایه آمار و ارقام پیرامون سنجش های انجام شده از نوآموزان در سال 98 توسط شهناز کریمی، رییس اداره استثنایی شهر تهران درباره وظایف ستاد هماهنگی اجرای سنجش و بررسی سوابق واکسیناسیون نوآموزان، همچنین تامین ملزومات بهداشتی پایگاه های ثبت نام و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت بر روند دقیق اجرا، فعالیت و تعطیلی به موقع پایگاه های سنجش گفتگو شد.

شهناز کریمی با ارایه گزارشی از مقدمات اجرای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان گفت: با پیش‌بینی انجام شده اگر دوماه پایگاه فعال باشد و مراجعه به موقع خانواده ها هم انجام شود، حدود 75 هزار نفر نوآموز را می‌توانیم سنجش کنیم که برای افزایش این تعداد از سازمان استثنایی کشور کمک می گیریم تا این مهم بصورت کامل انجام شود. در واقع تعداد نوآموزان بدو ورود شهر تهران 93هزارنفر برآورد شده است.

وی افزود: تعداد پایگاه ها از 48 پایگاه سنجش بیشتر می شود تا پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار