نزدیک ترین مدرسه به محل سکونت، مناسب ترین مدرسه برای ثبت نام دانش آموزان است

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه ستاد ثبت نام سال تحصیلی 1400-1399 گفت نزدیک ترین مدرسه به محل سکونت، مناسب ترین مدرسه برای ثبت نام دانش آموزان است.

کد مطلب: ۱۰۹۱۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
نزدیک ترین مدرسه به محل سکونت، مناسب ترین مدرسه برای ثبت نام دانش آموزان است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده،مدیرکل این سازمان در این جلسه گفت: با توجه به تقاضای خانواده ها برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس دارای کیفیت آموزشی و پرورشی، هر ساله هم زمان با فرآیند ثبت نام دانش آموزان، با دغدغه هایی مواجه هستیم، بنابراین همواره اشاره کرده ایم که نزدیک ترین مدرسه به محل سکونت، مناسب ترین مدرسه برای ثبت نام دانش آموزان است.

رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان با اشاره به فرآیند ثبت نام دانش‌ آموزان در سال تحصیلی 1400-1399 افزود: نظارت کافی بر فرآیند ثبت نام دانش آموز مورد تاکید است. دریافت هرگونه وجه اجباری هنگام ثبت نام ممنوع است و با متخلفین برخورد خواهد شد.

خدابنده تصریح کرد: حضور اولیاء در مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی تنها برای دانش آموزان جدید الورود پایه های اول، هفتم و دهم الزامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به تحصیل حدود ٧٠ هزار دانش آموز اتباع خارجی در استان افزود: تاکنون دستورالعملی در خصوص ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس استان ابلاغ نشده است.

خدابنده با اشاره به تردید خانواده ها برای ثبت نام دانش آموزان با توجه به شرایط کرونایی پیش رو در مدارس غیردولتی اظهار کرد: بازگشت هزینه های فوق برنامه سال تحصیلی گذشته، یکی از راه های افزایش اطمینان خانواده ها برای ثبت نام سال تحصیلی پیش رو در مدارس غیردولتی است.

وی با اشاره به شرایط کرونایی موجود بیان کرد: به منظور حفظ سلامت دانش آموزان، حتیالمقدور کلاس های جبرانی و اوقات فراغت به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه بر اساس اظهار رئیس جمهور محترم مدارس از ۱۵ شهریورماه 99 آغاز به کار خواهند کرد افزود: تلاش خواهیم کرد طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان را با رعایت پروتکل های بهداشتی در صورت امکان تا نیمه شهریور ماه 99 به اتمام برسانیم.

وی افزود: لباس فرم سال گذشته دانش آموزان مورد تایید است و درخصوص دانش آموزان جدید الورود تصمیم نهایی به شورای مدارس واگذار شده است.

خدابنده در پایان با اشاره به فرصت مناسب موجود تا بازگشایی مدارس اظهار کرد: مدیران مدارس نسبت به آماده سازی، بهسازی و استفاده حداکثری از فضا و تجهیزات آموزشی به ویژه در مدارس با تراکم بالا دانش آموزی اهتمام لازم را داشته باشند.

همچنین ابوالحسن حقیقی معاون آموزش ابتدایی خراسان رضوی در ابتدای این جلسه گفت: آنچه که با آن مواجهیم، عدم بازگشت شهریه فوق برنامه اخذ شده در تعداد کمی از مدارس دولتی و غیردولتی است که ضرورت دارد مدیران محترم در این مورد اهتمام کافی را داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد سنجش در راستای ستاد ثبت نام افزود: امسال روسای ادارات به عنوان رئیس پایگاه سنجش آن اداره معرفی شده اند که بایستی با همراهی شبکه بهداشت آن شهرستان سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان را پیگیری کنند.

حقیقی در پایان اظهار کرد: به منظور رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، کمیته های مدیریت کرونا مراکز قطب در پایگاه های سنجش تشکیل خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار