گروه‌های دانش آموزی ظرفیت مساعدی برای کاهش آسیب های اجتماعی است

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس و رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت با استفاده از پتانسیل و توانمندی گروه‌های دانش آموزی، تقویت و نشان دادن نقشه راه به گروه‌های هدف، در بلند مدت به خوبی می توان به اهداف تعیین شده در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با اعتیاد نزدیک شد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
گروه‌های دانش آموزی ظرفیت مساعدی  برای کاهش آسیب های اجتماعی است

فرهاد اسماعیلی با اشاره به هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر (۳۱ خرداد تا ۷ تیرماه)، گفت: اعتیاد به مواد مخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن، تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب می شود و قدرت اندیشه، نوآوری، پشتکار، کوشش و سازندگی را در انسان ها به ویژه نسل جوان جامعه از بین می برد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، نابودی بنیان خانوادگی و اعتقادات دینی آینده‌سازان جامعه را به عنوان بخش دیگری از عوارض اعتیاد برای آنها برشمرد و گفت: در طول این هفته برنامه های متنوعی با هدف گسترش نهضت فرهنگ پیشگیری از آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد انجام می شود.

وی با اشاره به اجرای موفق و تاثیر گذار طرح یاریگران زندگی در بیش از 20 درصد مدارس سراسر استان، گفت: با استفاده از پتانسیل و توانمندی گروههای دانش آموزی، تقویت و نشان دادن نقشه راه به گروههای هدف، در بلند مدت به خوبی می توان به اهداف تعیین شده در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و مبارزه با مواد اعتیاد نزدیک شد و به مشکلات فائق آمد.

اسماعیلی با اشاره به نامگذاری این هفته از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، گفت: با توجه به شرایط موجود و رعایت موازین بهداشتی و عدم برگزاری تجمع و دوره های آموزشی حضوری، مراسم گرامیداشت این هفته به صورت مجازی همراه با ارسال پوستر و تیزر و پیامهای بازدارنده و آگاهی بخش در حال برگزاری است.

رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در ادامه روزشمار هفته گرامیداشت مبارزه با مواد مخدر در آموزش و پرورش استان را به شرح زیر اعلام کرد؛

شنبه ۳۱ خردادماه ، روز مسئولیت پذیری اجتماعی، توسعه مشارکت های مردم و کاهش تقاضای مواد مخدر

یکشنبه اول تیرماه به، روز یاریگران زندگی، ارتقای فرهنگ عمومی و پیشگیری اعتیاد.

دوشنبه دوم تیرماه ، روز پژوهش محوری، تحول و مهار اعتیاد.

سه شنبه سوم تیرماه ، روز تقویت همکاری های بین بخشی فرابخشی در عرصه مبارزه با مواد مخدر.

چهارشنبه چهارم تیرماه ، روز مشارکت خیرین، بهره گیری از ظرفیت های مردمی و تقویت برنامه های کاهش تقاضای مواد مخدر .

پنج شنبه ۵ تیرماه ، روز تقویت و ارتقای دیپلماسی منطقه ای و جهانی در عرصه مبارزه با مواد مخدر.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار