دانش آموزان منجم تهرانی در آخرین خورشید گرفتگی قرن

تهران (پانا) -  دانش آموزان تهرانی علاقمند به علم نجوم در برج میلاد به تماشای خورشید گرفتگی اول تیرماه پرداختند. این گردهمایی به همت پژوهشسرا آفرینش و گروه علمی زانکو برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان منجم تهرانی در آخرین خورشید گرفتگی قرن

در تهران، امروز خورشید گرفتگی جزیی در ساعت ۹ و ۵ دقیقه شروع شد، در ساعت ۱۰ و ۱۶ دقیقه، گرفتگی به بیشترین مقدار خود رسید و ماه در حدود ۴۸ درصد از قرص خورشید را پوشاند و گرفتگی در ساعت ۱۱ و ۳۸ دقیقه پایان خود رسید. در شهر تهران و در کنار برج میلاد گردهمایی مخصوص دانش آموزان منجم صورت گرفت که در این گردهمایی نجومی تعداد زیادی از دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی به «رصد گرفت» در اولین روز تابستان و انقلاب تابستانی نشستند. این خورشید گرفتگی با هماهنگی های صورت گرفته از طرف مراجع ذی ربط و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی رصد شد.
با تعدادی از این دانش آموزان علاقمند مصاحبه کردیم که آنها درباره تجربه خورشید گرفتگی خود توضیح دادند.
شکیبا امیری، دانش آموز پایه هشتم گفت: خورشید گرفتگی امروز تجربه بسیار عالی بود و برای همیشه در خاطرات من باقی خواهد ماند. همچنین پژوهشسرا آفرینش و گروه آموزش نجوم زانکو هماهنگی های لازم را به بهترین شکل ترتیب داده اند و زیرساخت های مناسب را به بهترین شکل ممکن برای برگزاری برنامه «رصد گرفت» امروز تدارک دیده اند و من از طرف تمام دانش آموزان علاقمند به رشته نجوم کمال تشکر را از مسئولین محترم دارم.

امیر علی رضی که دانش آموز پایه هفتم است و یکی دیگر از منجمین نوجوان امروز بود در گفتگو با پانا گفت: من یک نجوم آموز نوپا هستم که امروز برای رصد خورشید گرفتگی به برج میلاد آمده ام و پدیده امروز، پدیده بسیار عجیبی در نظر من بود. این کسوف اولین تجربه من از رصد خورشید گرفتگی با وسایل حرفه ای و تلسکوپ های مخصوص بود و من از دیدن این پدیده بسیار لذت برده ام.


*گزارش از مینو سادات آقائی نژاد، دانش آموز خبرنگار منطقه ۱۰تهران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار