در گفت‌وگو با پانا:

رمضانی مطرح کرد: استمرار فعالیت‌­های پرورشی و فرهنگی در اوقات فراغت با استفاده از فضای مجازی

دستورالعمل اجرایی فعالیت‌های تابستانی به صورت مجازی و حضوری ابلاغ شد

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، از ابلاغ دستورالعمل اجرایی فعالیت‌های تابستانی با شعار هر دانش‌آموز یک مهارت به صورت مجازی در بستر شبکه آموزشی دانش‌آموزی (شاد) و حضوری(محدود) براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت از سوی وزیر آموزش و پرورش به استان‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
رمضانی مطرح کرد: استمرار فعالیت‌­های پرورشی و فرهنگی در اوقات فراغت با استفاده از فضای مجازی

علی رمضانی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرایی فعالیت‌های تابستانی با شعار هر دانش‌آموز یک مهارت به صورت مجازی در بستر شبکه آموزشی دانش‌آموزی (شاد) و حضوری(محدود) به پانا گفت: «پرداختن به مقوله غنی سازی اوقات فراغت ویژه دانش­‌آموزان با توجه به وضعیت و شرایط موجود کشور به جهت شیوع کرونا ویروس و تأکید ستاد ملی پیشگیری مبنی بر پویش «در خانه بمانیم» از اهمیت ویژه‌­ای برخوردار است.»

وی ادامه داد: «بدین منظور معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در تابستان سال جاری به استناد آیین نامه فعالیت‌های تابستانی ضمن بهره‌مندی از امکانات و قابلیت‌های موجود شبکه آموزشی دانش‌آموز «شاد» برنامه‌های پرورشی و فرهنگی منسجم، جامع، پرنشاط و هدف دار متناسب با نیازها و علایق دانش‌آموزان از سوی دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت در زمینه‌های مختلف پیش بینی کرده است.»

رمضانی افزود: «نقش بی بدیل خانواده‌ها در مدیریت برنامه­‌های اوقات فراغت و مساعدت و همفکری آن­ها نسبت به سال‌‌های گذشته بیشتر و پررنگ ­تر خواهد بود. از آن­جایی که هر خانه می‌­تواند نقش یک پایگاه را ایفا کند و والدین نقش مدیریت پایگاه را بر عهده داشته باشند بدین دلیل بهره ­مندی حداکثری از برنامه‌های پیشنهادی به مساعدت و همکاری خانواده بستگی دارد. در ضمن استفاده بهینه دانش‌­آموزان علاقه‌مند در این شرایط از فضای مجازی قطعا می­‌تواند تابستانی شاد و خاطره ­انگیزی را به همراه داشته باشد.»

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش هدف این دستورالعمل را تحقق پویش سلامت در خانه ماندن، استمرار فعالیت‌­های پرورشی و فرهنگی در اوقات فراغت با استفاده از فضای مجازی، ایجاد زمینه­‌های لازم برای تقویت و تأمین سلامت جسمانی و روانی دانش­‌آموزان، تقویت روحیه دانش‌­آموزان در شرایط قرنطینه خانگی، اهتمام به آموزش مهارت­‌های فنی و حرفه‌­ای در زمینه کار آفرینی، تقویت مدیریت اولیای دانش‌­آموزان در استفاده بهینه از فضای مجازی و افزودن تقویت هویت دینی و ملی عنوان کرد.

پایگاه‌­های تابستانی؛ مراکز دارالقرآن، کانون­‌های فرهنگی تربیتی، مجتمع‌­ها و سالن‌های ورزشی، مدارس منتخب، اردوگاه­‌های دانش­‌آموزی، کانون­‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان،پژوهش­سراها، سازمان دانش‌­آموزی، اتحادیه انجمن­‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان بسیج دانش‌­آموزی، سازمان جوانان هلال احمر، از جمله پایگاه‌­های اوقات فراغت هستند که جز صحبت‌های مورد تاکید رمضانی بود.

وی نحوه ثبت‌نام دانش­‌آموزان در پایگاه­‌های تابستانی را بدین شرح توضیح داد که مدیران پایگاه­‌های تابستانی(مدارس منتخب، مراکز دارالقرآن، کانون­‌های فرهنگی تربیتی، مجتمع­‌ها و سالن‌های ورزشی، اردوگاه­‌های دانش­‌آموزی، کانون­‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پژوهش­سراها، سازمان دانش‌­آموزی، اتحادیه انجمن­‌های اسلامی دانش‌آموزان، هلال احمر، سازمان بسیج دانش‌­آموزی و.....) باید تمام مراحل تشکیل پایگاه و فرآیندهای ثبت‌نام و تشکیل کلاس­‌ها را در شبکه آموزشی دانش‌­آموزی (شاد ) مطابق با دستورالعمل انجام دهند.

تقویم اجرایی فعالیت­‌های تابستانی:

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار