بازبینی و ابلاغ دستورالعمل اجرایی ارائه خدمات بیمه درمانی به معتادان مواد مخدر و روانگردان

تهران (پانا) - رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت از بازبینی و ابلاغ دستورالعمل اجرایی ارائه خدمات بیمه درمانی به معتادان مواد مخدر و روانگردان، خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
بازبینی و ابلاغ دستورالعمل اجرایی ارائه خدمات بیمه درمانی به معتادان مواد مخدر و روانگردان

به گزارش وبدا، مهدی شادنوش، در آستانه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با تشریح اقدامات مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت در سال 99، بازبینی و ابلاغ دستورالعمل اجرایی ارائه خدمات بیمه درمانی به معتادان مواد مخدر و روانگردان را یکی از مهمترین اقدامات اخیر این مرکز برشمرد و از تخصیص اعتبار 500 میلیارد ریالی به منظور اجرای این دستورالعمل، خبر داد.

شادنوش در ادامه بررسی و ابلاغ نهایی تعرفه پیشنهادی خدمات درمان سرپایی اعتیاد را نیز از دیگر اقدامات این مرکز برشمرد و عنوان کرد: این تعرفه از سال 1394 تاکنون به علت موانع موجود ابلاغ نشده بود که با تشکیل جلسات کارشناسی و پیگیری های مداوم کارشناسان این مرکز، سرانجام در بهار 1399 جهت اجرا در مراکز به دانشگاه ها ابلاغ شد.

وی همچنین از دستور کار تشکیل کارگروه های تخصصی جهت بازبینی و به روزرسانی پروتکل ها و دستورالعمل های درمان اختلال مصرف مواد، خبر داد.

شادنوش با اشاره به مشکلات ناشی از همه گیری کووید 19 در کشور، تصریح کرد: ابلاغ پروتکل درمان با داروهای آگونیست در همه گیری کووید 19، ابلاغ دستورالعمل فعالیت مراکز درمان سرپایی اختلال مصرف مواد در همه گیری کووید 19 و ارائه خدمات درمانی و نگهداری به معتادان متجاهر در مراکز ماده 16، از اقدامات گروه سلامت روان و اعتیاد معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است.

وی به برنامه این مرکز برای برگزاری کارگاه های بازآموزی و توانمندسازی پزشکان و پرسنل مراکز درمانی اختلال مصرف مواد (MMT)، اشاره کرده و افزود: سرفصل های دوره های آموزشی اعتیاد ویژه پزشکان و روانشناسان نیز مورد بازبینی قرار گرفته و این دوره ها از این پس با سرفصلهای جدید برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، در پایان به فعالیت های این مرکز در خصوص مدیریت درمان اختلال مصرف الکل در کشور اشاره کرد و گفت: با مشاوره و رایزنی با سایر نهادهای مرتبط با مسمومیت های اخیر متانول و جلب حمایت های بین سازمانی، امیدواریم شاهد کاهش روزافزون آسیب های ناشی از این اختلال در کشور باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار