تحصیل ۳۱ هزار هنرجو در هنرستان‌های گیلان

رشت ( پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان عنوان کرد 31 هزار دانش‌آموز در هنرستان‌های استان گیلان مشغول به تحصیل بوده، ولی برای رسیدن به برنامه ششم توسعه باید این تعداد دانش‌آموز به ۴۵ هزار نفر برسد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل ۳۱ هزار هنرجو در هنرستان‌های گیلان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، نادر جهان آرای با اعلام این خبر اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه تأکید شده تا میزان دانش‌آموزان هنرستان در کشور به ۵۰ درصد در کشور برسد و این آمار هم ‌اکنون در استان گیلان نزدیک به ۴۰ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 31 هزار دانش‌آموز در هنرستان‌های استان گیلان مشغول به تحصیل هستند که برای رسیدن به برنامه ششم توسعه باید این تعداد دانش‌آموز به ۴۵ هزار نفر برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان درباره نقش آموزش فنی و حرفه‌ای در توسعه اقتصادی منطقه اظهار کرد: ۳۰۰ هنرستان دولتی و غیردولتی در گیلان وجود دارد که در این هنرستان‌ها ۶۸ رشته کار و دانش، ۲۹ رشته فنی و حرفه‌ای و چهار رشته کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

جهان آرای با تأکید بر اهمیت اشتغال زایی و مهارت افزایی خاطرنشان کرد: باید افزایش مهارت در دانش‌آموزان آن‌هم در دوره متوسطه افزایش یابد زیرا منجر به ایجاد اشتغال در آینده می‌شود، به همین دلیل هدف آموزش ‌و پرورش سوق دادن دانش‌آموزان به سمت کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش است.

وی افزود: در استان گیلان هنرستان‌های مختلف و بسیار خوب و در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و هنر وجود دارد که می‌تواند دانش‌آموزان را از رشته‌های نظری به سمت مهارت‌آموزی و کار و دانش هدایت کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی و تجهیزاتی در هنرستانها گفت: با توجه به اینکه طول تحصیل متوسطه هنرستان از دو سال به سه سال افزایش‌یافته، در خصوص امکانات با کمبودهایی مواجه هستیم. به همین دلیل در آینده نزدیک جلسه‌ای را با خیرین مدرسه‌ ساز برای توسعه فضاهای آموزشی در هنرستان‌ها برگزار می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار