بهسازی 12 روستا و صدور 1100 جلد سند روستایی در لارستان

شیراز (پانا) - مدیر بنیاد مسکن شهرستان لارستان از صدور 1100 جلد سند روستایی و شهری با همکاری ادارات ثبت اسناد لارستان جویم و بیرم دراین شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت در سالی که گذشت بنیاد مسکن با صدور 730 فقره پروانه ساخت روستایی در راستای توسعه روستایی گام‌های قابل توجه برداشته است.

کد مطلب: ۱۰۹۱۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
بهسازی 12 روستا و صدور 1100 جلد سند روستایی در لارستان

ناصر زائری با اشاره به تحولات به وجود آمده ناشی از توسعه روستایی در مناطق روستایی این شهرستان افزود: هر چند در سال‌های گذشته حجم فعالیت‌های توسعه در مناطق روستایی بالا بوده است، اما حجم محرومیت‌ها نیز در این مناطق بالا است و می‌طلبد تا در سال جهش تولید توسعه روستایی در این شهرستان شتاب بیشتری گیرد.

او اجرای طرح بهسازی روستایی در 12 روستای این شهرستان را بخشی از دیگر فعالیت‌های سال گذشته برای افزایش انگیزه سکونت در روستاها برشمرد و گفت: این طرح‌ها شامل 816 متر تک لبه 1107 متر کانیو 15 هزار مترمربع زیرسازی بدون بیس، 6 هزار و 900 مترمربع بیس و 37 هزار 635 مترمربع آسفالت بوده که از محل اعتبارات نفت و گاز توازن ملی سهمیه قیر رایگان با جمع کل اعتبار 30 میلیارد و 368 میلیون ریال اجرا شده است.

او، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، افزایش ماندگاری در مناطق روستایی و مهاجرت معکوس از شهر به روستا را از جمله مزیت‌های مهم اجرای طرح های توسعه روستایی برشمرد و افزود: شتاب دادن به فعالیت‌های توسعه روستایی قطعا می‌تواند زمینه ساز مهاجرت معکوس و افزایش انگیزه ماندگاری در روستاها باشد.

روستاها قطب اشتغال هستند، اگر مردم را به سمت اقتصاد روستاها و کشاورزی سوق دهیم قطعا وضعیت درآمدی آنها افزایش خواهد یافت و انگیزه ماندگاری روستاییان و همچنین مهاجرت معکوس به روستاها نیز افزایش خواهد یافت. در سال‌های اخیر بنیاد مسکن در شهرستان لارستان اقدامات شایسته در راستای افزایش انگیزه سکونت در مناطق روستایی انجام داده است.

زائری با بیان برخی از فعالیت های توسعه در شهرستان لارستان در سال گذشته افزود: در حوزه واگذاری زمین دراین شهرستان 53 هکتار زمین تملک و 300 قطعه به متقاضیان واگذار شده است. واگذاری زمین به زوج‌های جوان و متقاضیان سکونت در روستاها از جمله اقدامات اساسی است که در راستای مهاجرت معکوس شدت گرفته و امسال نیز همین سیاست دنبال می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار