دیدار هیات اندیشه‌ورز دانش‌آموزی با رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی

ملکی: هیات اندیشه‌ورز یک ضرورت، عامل اثر گذار و عقل منفصل ریاست سازمان است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وجوه اهمیت هیات اندیشه ورز دانش‌آموزی و جامعه دانش‌آموزان را برای این سازمان تبیین کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
دیدار هیات اندیشه‌ورز دانش‌آموزی با رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نشست هیات اندیشه‌ورز دانش‌آموزی با حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در سازمان پژوهش برگزار شد.

رضا ممشلو مشاور جوان سازمان به معرفی اعضا پرداخت و سپس حاضران به بیان نظرات، انتظارات و پیشنهادات برای تعالی فعالیت‌های هیئت اندیشه‌ورز دانش‌آموزی در راستای تحقق اهداف سازمان و سند برنامه درسی ملی پرداختند که در گزارش بعدی به مشروح نظرات اعضا پرداخته خواهد شد.

حسن ملکی با بیان اینکه مطالبات و پیشنهادات اعضای هیات اندیشه‌ورز را کاملاً قبول دارم و به صورت جدی دنبال خواهم کرد، گفت که هیات اندیشه‌ورز یک ضرورت، عامل اثر گذار و عقل منفصل ریاست سازمان بوده که دارای چهار وجه بسیار ذی ارزش است. جامعه دانش‌آموزان از 4 حیث برای سازمان اهمیت دارد که به شرح زیر است:​

1- دانش‌آموزان به مثابه موضوع تعلیم و تربیت: اگر محتوای خوب تولید می‌کنیم برای دانش‌آموز است؛ اگر معلم خوب می‌خواهیم، برای دانش‌آموز است و به یک معنا همه چیز در نظام تعلیم و تربیت برای دانش‌آموز است.

2- دانش‌آموزان به مثابه منبع: برای نیازشناسی و تعیین هدف برنامه درسی نیاز داریم دانش‌آموزان را به عنوان منبع مورد بررسی قرار دهیم تا بر حسب نیازهای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کنیم.

3- دانش‌آموز به عنوان نقاد و نقد کننده مخلص: خیلی‌ها ممکن است نقد کنند و ما نیز پذیرای نقد هستیم؛ آن چیزی که مؤثر و مفید است نقد خالصانه و منصفانه می باشد که نقد دانش‌آموزان در این زمره قرار می‌گیرد.

4- دانش‌آموزان به مثابه شاخص: اگر بخواهیم بفهمیم برنامه درسی یاد گرفته شده با برنامه درسی قصد شده چه میزان انطباق دارد مهم‌ترین شاخص خود دانش‌آموزان هستند و دانش‌آموزان، شاخص موفقیت یا عدم موفقیت نظام تعلیم و تربیت هستند.

ملکی در پایان ضمن تشکر از اعضای هیات اندیشه‌ورز توصیه کرد حول این 4 محور با بررسی و ایده‌پردازی، به دنبال ایجاد شبکه هیات اندیشه‌ورز دانش‌آموزی در سطح استان و مناطق باشند تا با اطمینان بتوان گفت سازمان پژوهش با مخاطبان اصلی خود به شیوه‌ای هوشمندانه مرتبط است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار