درگفتگو با پانا مطرح شد؛

استخدام 73 آموزگار و دبیر در آذربایجان شرقی با هدف کیفیت سازی به درس تربیت بدنی

تبریز(پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبر داد: در صورت کمبود نیروی تربیت بدنی در مناطق و نواحی استان، بعد از آموزش همکاران پایه های مختلف، از ظرفیت آموزگاران پایه در درس تربیت بدنی استفاده خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
استخدام 73 آموزگار و دبیر در آذربایجان شرقی با هدف کیفیت سازی  به درس  تربیت بدنی

مجید بهرامی درگفتگو با خبرنگار پانا گفت: اگر تعداد آموزگاران درس تربیت بدنی نتواند کلاس ها را کاملا پوشش دهد و با کمبود نیرو مواجه شدیم می توانیم از آموزگاران پایه های تحصیلی که دوره درس تربیت بدنی را گذرانده‌اند، استفاده کنیم.

مجید بهرامی ادامه داد: برای آموزگاران پایه ای که می خواهند درس تربیت بدنی تدریس کنند،۴۰ ساعت دوره آموزشی به صورت تئوری و عملی در نظر گرفته شده است که این کار با توجه به کتاب راهنمای مخصوص هر پایه تحصیلی انجام می گیرد. کتاب راهنمای معلم برای تمامی پایه ها وجود دارد و کتاب تربیت بدنی دانش آموزان در حال تدوین است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: سال قبل به علت اینکه تربیت بدنی جزو دروس معلمین ابتدایی اعمال شد، با کمبود زیادی در مورد نیروی تربیت بدنی مواجه شدیم وبا این حال سیستم، مازاد نیرو اعلام کرد و این عملاً از لحاظ تخصصی درست نبود.

وی در ادامه افزود: امسال این کار به روال عادی بازگشت و ازساعات تدریس هر معلم ابتدایی ۲ ساعت صرفا به درس تربیت بدنی اختصاص داده شد وتخصیص نیرو با توجه به این موضوع انجام می‌گیرد.

بهرامی خاطرنشان کرد: در مدارس متوسطه اول و دوم نیز رفع کمبود نیروی تربیت بدنی با استفاده از همکاران ۳۰ سال تمام وقت و به صورت حق التدریس خواهد بود.

وی تاکید کرد: در این راستا برای کلاس های اول تا سوم ابتدایی مهارت های پایه آموزش داده می شود و برای هر پایه در طرح ملی فعالیت خاصی در نظر گرفته شده است؛ برای اول ابتدایی حرکات بنیادی، دوم ژیمناستیک، سوم شنا، چهارم طناب زنی، پنجم پینک پنک، ششم دو و میدانی و برای متوسطه اول در پایه هفتم بسکتبال، هشتم والیبال و نهم هندبال در نظر گرفته شده است.

بهرامی در پایان گفت: یک هزار و 322 نفر همکار تربیت بدنی در آموزش و پرورش آذربایجان شرقی مشغول به کار هستند و به علت کمبود نیرو در سال تحصیلی جدید 62 نفر آموزگار درس تربیت بدنی و 11 نفر دبیر تربیت بدنی با آزمون ورودی در آموزش و پرورش استان استخدام می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار