سنجش سلامت 23 هزار کلاس اولی مازندران از ابتدای مرداد آغاز می‌شود

ساری (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد که سنجش سلامت بیش از 23 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان، از ابتدای مرداد در پایگاه‌های سنجش سراسر استان آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۹۱۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
سنجش سلامت 23 هزار کلاس اولی مازندران از ابتدای مرداد آغاز می‌شود

سیدعیسی میرشفیعی در گفتگو با پانا، شیوع بیماری کووید19 و منوط بودن تصمیم‌گیری اجرای سنجش سلامت جسمانی نوآموزان به ستاد کرونا را علت تأخیر اجرای آن در سال تحصیلی جدید برشمرد و گفت: «اولویت ما سلامت و سپس آموزش و تربیت دانش‌آموزان است و امسال با شرایط فعلی، در اجرای سنجش سلامت نوآموزان پروتکل‌های بهداشتی کامل و با دقت رعایت می‌شود. توجه به این نکته مد نظر ماست که همراه با 23 هزار نوآموز، والدین آن‌ها نیز در پایگاه‌ها حضور خواهند داشت که حساسیت موضوع را دوچندان می‌کند.»

او رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی کارشناسان پایگاه‌ها را عامل ایجاد اطمینان و کاهش اضطراب خانواده‌ها برشمرد که در غیر این صورت بر کاردکرد پایگاه‌ها اثر منفی خواهد داشت.

میرشفیعی از افزایش پایگاه‌های سنجش از 36 پایگاه به 40 پایگاه خبر داد که به گفته او 23 پایگاه اصلی است و کار سنجش سلامت با این پایگاه‌ها آغاز می‌شود و 17 پایگاه دیگر فرعی و ضمیمه محسوب می‌شود که با تأخیر کارشان آغاز می‌شود.

او با یادآوری آغاز نوبت‌دهی در سامانه سنجش از 15 تیرماه، ادامه داد: «در هر 15 دقیقه یک فرد در این سامانه می‌تواند ثبت‌نام کند و در واقع به نوآموز وقت ارزیابی داده می‌شود. میزان ساعت ارزیابی در سال گذشته 4 ساعت بود که امسال به 5 ساعت افزایش یافت و از طرفی تعداد پذیرش پایگاه‌ها در سال‌های گذشته 39 تا 42 نفر در روز بود که امسال به 20 نفر در روز کاهش یافته تا تراکم حضور نوآموزان در پایگاه‌ها کمتر شود.»

میرشفیعی گفت: «سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از اول تیرماه و سنجش سلامت نوآموزان پیش‌دبستانی از اول مهرماه آغاز می‌شود.»

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه کودکان پیش از بروز بیماری، ناقل هستند و نیز توجه به ارتباط عاطفی‌ که با خانواده دارند، تأکید کرد که لازم است همراه کودک نسبت به این مسائل آگاه شود تا از اتفاقات بعدی پیشگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار