مشتریان آپارتمان‌های نوساز تجهیز نشده

تهران (پانا) - با وجود اینکه قیمت‌های تند پیشنهادی فروش مسکن در گروه آپارتمان‌های نوساز، گروهی از متقاضیان مسکن را از جست‌وجوی این آپارتمان‌ها منصرف کرده است، اما همچنان به اذعان واسطه‌های ملکی یک گروه از متقاضیان خرید خانه تنها به جست‌وجوی آپارتمان در گروه کلید نخورده‌ها می‌پردازند.

کد مطلب: ۱۰۹۱۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
مشتریان آپارتمان‌های نوساز تجهیز نشده

به گزارش دنیای اقتصاد، بازار آپارتمان‌های نوساز اکنون فقط با یک گروه خاص از متقاضیان مصرفی روبه‌رو است. این متقاضیان کسانی هستند که تمایل دارند آپارتمان‌های تجهیز نشده را زیر قیمت خریداری کنند و به این ترتیب به نوعی بودجه خود را با وضعیت قیمتی این آپارتمان‌ها تطبیق دهند.

طی سال‌های اخیر در هر شرایطی آپارتمان‌های نوساز تا حداکثر پنج ساله همواره در صدر تقاضای خرید عموم خریداران مسکن بوده‌اند. البته این سهم در شرایط رکود تورمی یک سال اخیر رو به کاهش گذاشت اما باز هم تقریبا هیچ‌گاه به زیر ۴۰ درصد از کل معاملات ماهانه مسکن سقوط نکرد. اکنون نیز یک گروه از متقاضیان مسکن در حال جست‌وجو در بازار، کسانی هستند که همچنان در جست‌وجوی آپارتمان‌های کلیدنخورده هستند. البته قیمت‌های پیشنهادی فراتر از محدوده انتظار این متقاضیان سبب شده آنها از واسطه‌های ملکی درخواست معرفی آپارتمان‌هایی را داشته باشند که در مرحله نهایی ساخت قرار دارد و فقط تجهیز داخلی آنها مثل نصب کابینت، شیرآلات، پکیج، هود و گاز و نظایر آن باقی مانده است. آنها با این حربه معمولا رقم قابل توجهی از قیمت فروش ملک در شرایط تجهیز شده را کاهش می‌دهند و به این ترتیب تامین بخشی از کسری خود را برای حضور پای معامله به وقت دیگری موکول می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار