طرح الحاق کرانه باختری روی میز شورای امنیت

تهران (پانا) - سازمان ملل اعلام کرد که شورای امنیت ظرف روزهای آینده جلسه‌ای را به منظور بحث و بررسی طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری برگزار خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح الحاق کرانه باختری روی میز شورای امنیت

به گزارش ایسنا از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فرحان حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانسی خبری در نیویورک اظهار کرد، آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان و نیکولای ملادینوف فرستاده سازمان ملل به خاورمیانه با محوریت صلح نیز در این جلسه حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد که ملادینوف قرار است طی سخنانی در این جلسه به تشریح طرح الحاق کرانه باختری بپردازد.

گوترش هم قرار است در این باره سخنرانی کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رغم مخالفت‌های گسترده بین‌المللی بر اجرای طرح الحاق کرانه باختری به طور یک‌جانبه اصرار دارد.

روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" اشاره کرد که نتانیاهو گفته حتی در صورت مخالفت بنی گانتس، وزیر جنگ و نخست وزیر کشیک رژیم صهیونیستی این طرح را اجرا خواهد کرد.

نتانیاهو بر الحاق کرانه باختری اصرار دارد و به شدت مخالف گزینه به رسمیت شناختن کشور فلسطین است و در مقابل بنی گانتس اعلام کرده، به آنچه در معامله قرن ذکر شده، پایبند است و در شرایط فعلی تنها از الحاق تجمع‌های شهرک‌نشینی بزرگ حمایت می‌کند.

قرار است مقامات اسرائیلی طی روزهای آینده جلسات دیگری را هم بین خود و هم با مسؤولان آمریکایی به منظور حل اختلافات و دست‌یابی به یک توافق در این زمینه برگزار کنند.

هشدار اتحادیه اروپا در مورد طرح الحاق کرانه باختری

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر بر موضع ثابت این اتحادیه در رابطه با اراضی اشغالی فلسطین تاکید کرد و گفت الحاق هر بخشی از کرانه باختری به رژیم صهیونیستی، نقض صریح قوانین بین‌المللی است و عواقب و پیامدهای خطرناکی به دنبال دارد.

بورل در نشست پارلمان اروپا اظهار کرد که این طرح ممکن است به نابودی راه حل تشکیل دو کشور منجر شود.

وی افزود، اکثر اعضای اتحادیه اروپا از راه حل تشکیل دو کشور با استناد به معیارهای بین‌المللی حمایت می‌کنند و هرگونه الحاق کرانه باختری را مغایر با قوانین بین‌الملل می‌دانند.

این مسؤول ارشد اروپایی، رژیم صهیونیستی را از هرگونه اقدام یکجانبه که به الحاق اراضی فلسطینی منجر شود، به شدت برحذر داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار