دخترافتخار آفرین دشتستانی :

والدین به توانایی فرزندانشان نگاه کنند نه آرزوهای خود

دشتستان(پانا) - سارا خسروی فرد دخترافتخارآفرین و مدال آور المپیاد سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی از شهرستان دشتستان به پاس گرامیداشت روز دختر، پانا، با او گفتگویی داشت تا از فعالیت‌ها و دلیل موفقیت او مطلع شویم.

کد مطلب: ۱۰۹۱۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
والدین به  توانایی فرزندانشان نگاه کنند نه آرزوهای خود

_خودتان را برای مخاطبین ما معرفی کنید؟

سارا خسروی فرد هستم متولد آذر ماه 1380 دانش آموز پایه دوازدهم تجربی از برازجان.

_در رابطه با کسب عنوانی که داشتید مختصر توضیحی دهید؟

سلولهای بنیادی علمی است برای درمان بیماری های مختلف و حتی صعب العلاج که توسط دارو درمان نمیشوند ولی می توان برای بهبود و یا درمان بیماری ها از سلول های بنیادی مختلف فرد استفاده کرد .سلولهای بنیادی در سطح درمان هنوز شکل کاربردی به خود نگرفته است به جزؤ در بعضی موارد،در این زمان بیشترجنبه تحقیقاتی دارد و تا به زمان بالینی برسد نیازمند روند زمانی است که باید طی بشود.

المپیاد سلولهای بنیادی جزء علوم جدید به شمار می رود که پارسال چهارمین دوره از آن برگزار شد امسال بنا بر وضع موجود برجامعه مرحله 5 آن به تعویق افتاده است.

المپیاد ها در رشته های متفاوتی همه ساله در سطح ملی و بین المللی برگزار می شوند.

_حامیان شما در این مسیر چه کسانی بودند؟

پدر و مادرم که با تربیت صحیح به من یاد دادند که از چه مسیرهایی باید گذر کنم و بعد ازان علاقه ای که در وجود خودم داشتم و اساتیدی که در کنارم بودند مهمترین حامیان من به شمارمی آیند.

_بر خورد شما در برابر شکست و یا شرایط دشوار چطور است؟

شاید تاکنون واکنش مناسبی به شکست ها و مشکلات اطرافم نشان نداده ام.اما در همچین مواقعی اول به دنبال بررسی دلیل آن موضوع باید رفت و به دنبال اصلاح آنها باشیم تا بتوانیم به مسیر اصلی برگردیم و شکست را به موفقیت تبدیل کنیم.

-چه چیزی در طول مسیر به شما انگیزه می دهد؟

به نظر من برای پیدا کردن انگیزه زیاد به عامل خارجی نیازی نداریم و این عامل درونی است که به آدم در طول مسیر کمک می کند و علاقه شخصی خیلی تاثیرگذار و مفید است،اگر علاقه نباشد هیچ وقت آن هدف به کمال خود نمی رسد و انسان می تواند با یاداوری موفقیت های گذشته اش،دید مثبت و بهتری را در خود ایجاد کند.

-توصیه شما به عنوان یک شخص موفق کنکوری به خانواده ها چیست؟

به فرزندان خود اعتماد کنندو زمینه را به خوبی فراهم کنند که فرزندان،خودشان برای زندگیشان تصمیم بگیرند به این دلیل که پدر و مادرهر چقدر که حامی باشند خیلی مواقع لازم است که فرزندان با عقیده و فکر شخصی خو تصمیم بگیرند.به توانایی فرزندانشان نگاه کنند نه آرزوهای خودشان.

شما تاکنون برای رسیدن به هدف هایتان چقدر تلاش کرده اید؟

در بعضی از برهه های زندگی ام وقتی به خودم نگاه می کنم آنقدر تلاش کرده ام که به خودم افتخار کنم و در بعضی برهه ها نیز می بینم کم انرژی صرف کرده ام و نتیجه مطلوبم را بدست نیاورده ام و دیدگاهی ک سایرین نسبت به من دارند با دیدگاهی که خودم نسبت به خودم دارم خیلی بهتر است.همیشه حد اعتدال را رعایت می کنم.اهل کمک به دیگرانم و متوکل به خداوند هستم .

_در پایان با توجه به فرارسیدن روز دختر چه صحبتی با دختران پیرامون خود دارید؟

به شخص خودتان باور داشته باشید و اهدافی را برای خود مشخص کنید.ابعاد مختلف خود را رشد بدهید و از تک بعدی بودن جلوگیری کنید انسان تک بعدی حتی اگر موفق هم باشد اما پس از مدتی متوقف می شود.انسان تک بعدی حتی به رضایت کامل خود هم دست نمی یابد چه رسد به دیگران.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار