تراکتور همچنان تهدید می‌کند؛ با شروط ما موافقت نشود به AFC و فیفا مراجعه می‌کنیم

تهران (پانا) - باشگاه تراکتور تبریز با ارسال نامه‌ای به سرپرست فدراسیون فوتبال، از او خواست برای آغاز مجدد مسابقات فوتبال در کشور، با دو شرط این باشگاه موافقت کند.

کد مطلب: ۱۰۹۱۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
تراکتور همچنان تهدید می‌کند؛  با شروط ما موافقت نشود به AFC و فیفا مراجعه می‌کنیم

به گزارش روابط عمومی باشگاه تراکتور تبریز، باشگاه تراکتور با ارسال نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان لیگ، ضمن یادآوری عواقب ناشی از شروع مجدد لیگ برتر در وضعیت بحرانی شیوع کرونا، دو شرط این باشگاه جهت موافقت با شروع مسابقات را اعلام کرد که متن این نامه به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید

تماس مسئولان فدراسیون فوتبال با مالک تراکتور

«به نام خدا

ریاست محترم سازمان لیگ فوتبال جمهورى اسلامى ایران

جناب آقای حیدر بهاروند

موضوع: یادآوری عواقب ناشى از شروع مجدد لیگ در وضعیت بحرانی شیوع بیمارى کووید 19

با احترام؛ باشگاه فرهنگی ورزشی و اقتصادی تراکتور به‌عنوان یکی از باشگاه‌هاى خصوصى شاغل در لیگ برتر، نکات ذیل را به استحضار مى‌رساند:

1- همانگونه که مستحضرید با توجه به گزارش‌هاى وزارت بهداشت، بیمارى کووید 19 در حال حاضر در کشور ما داراى شیب صعودی است و براساس اعلام دانشگاه علوم‌ پزشکی، استان آذربایجان شرقی نیز در وضعیت قرمز قرار دارد.

2- وزارت بهداشت به‌عنوان عالی‌ترین مرجع بهداشت و درمان کشور، مخالفت خود را با شروع مجدد لیگ‌هاى ورزشى صراحتاً اعلام کرده است، علاوه بر این معاون محترم وزیر بهداشت طی مصاحبه‌ای در مورخه 99/3/27 از بازگشت هوشمند محدودیت‌ها خبر داده است.

3- عالی‌ترین مرجع فوتبال، فیفا پیش‌تر طی بخشنامه و همچنین مصاحبه ریاست آن ارگان بین‌المللی، اصل اول را سلامت بازیکنان و داوران و ... اعلام کرده است.

4- پیش از این چهار باشگاه خصوصی طی بیانیه‌ای، مواضع خود را به صورت شفاف بیان کرده‌ و مربیان و بازیکنان هفت تیم لیگ برتری نیز با امضای طومارى، از شرکت در بازی‌های لیگ در شرایط موجود اعلام معذوریت کرده‌اند.

5- آقاى سهیل مهدى در مصاحبه‌ای صراحتاً اعلام کرده که اکثر باشگاه‌ها، امکان تأمین هزینه اجرای پروتکل بهداشتى را ندارند. حال سؤال این است که ایشان، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ چه تضمینى مى‌دهند که این بیمارى از بازیکنان باشگاه‌هایی که توانایی رعایت پروتکل را ندارند، به سایر بازیکنان سرایت نکند؟ اگر چه آقاى مهدى در مصاحبه خود با فرار به جلو اعلام کرده است که باشگاه‌ها باید تضمین بدهند!

بیشتر بخوانید

زنوزی: اجازه دهید باشگاه‌های شهرستانی برای فوتبال تصمیم بگیرند

علی‌ایحال با عنایت به موارد فوق‌الذکر، اصرار سازمان لیگ بر شروع مجدد رقابت‌ها به منظور تأمین منافع چه کسانی است؟ آنچه مسلم است منافع و حقوق باشگاه‌ها مدنظر نیست!

از این رو، این باشگاه اعلام می‌دارد در صورت تحقق یکى از دو شرط ذیل موافق شروع مجدد لیگ است.

الف- جنابعالی به‌عنوان سرپرست فدراسیون و رئیس سازمان لیگ، مسئولیت کامل عواقب ناشى از شروع لیگ را صراحتاً بر عهده بگیرید.

ب- جلسه‌ای با حضور تمامى مدیران عامل باشگاه‌هاى لیگ برتر تشکیل و در ارتباط با ادامه لیگ رأى‌گیرى شود.

در غیر این‌صورت ناگزیر از مراجعه به AFC و FIFA جهت احقاق حقوق خود خواهیم بود.

لازم به یادآورى است که سکوت سایر تیم‌ها دلیل رضایت بر شروع لیگ نیست؛ بلکه به سبب این است که مستقیم یا غیرمستقیم تحت نظارت دولت هستند‌. به‌صورتی که پیش از این، اکثر قریب به اتفاق تیم‌ها مخالفت خود با از سرگیری مسابقات در شرایط فعلی را اعلام کرده‌اند».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار