فعالیت مستمر پرسبوک در ایام قرنطینه

تهران (پانا) - سالانه هنرمعاصر پرسبوک درایام قرنطینه با برپایی کارگاه های آنلاین در راستای هنر محیط زیستی تلاش کرد که هنر را به خانه ها ببرد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت مستمر پرسبوک در ایام قرنطینه

به گزارش روابط عمومی پرسبوک، ندا درزی بنیانگذارسالانه هنر معاصر پرسبوک گفت: پیش از شیوع بیماری کرونا براساس زمان بندی پرسبوک نهم، قرار بود که در اردیبهشت ماه بخش نمایشگاهی این دوره که درباره جنگل های هیرکانی بود در ساری برگزار شود اما ویروس کوید ۱۹ تمام برنامه های پرسبوک را تغییر داد و فرصت برپایی بخش مستند نگاری نمایشگاهی را از ما گرفت.

او افزود: اما براساس برنامه ریزی پرسبوک، سال آینده در نمایشگاهی در تهران برگزار خواهیم کرد و مروری خواهیم داشت به تمام فعالیت های پرسبوک در 10 سال گذشته و در کنار آن بی شک بخش ویژه ای را به جنگل های هیرکانی اختصاص خواهیم داد و بخش های ناتمام دوره نهم را در این نمایشگاه اجرا خواهیم کرد.

درزی با اشاره به ایام قرنطینه گفت: با توجه به اهداف محیط زیستی پرسبوک در ایام قرنطینه تصمیم گرفتیم که با برپایی کارگاه های آنلاین روح طبیعت را به خانه ها بازگردانیم و به گونه ای هنر دلیل آرامش و درمان جان فسرده ی آپارتمان نشین ها و محدودیت شان به ویژه در فصل بهار باشد و فضایی ایجاد کنیم که حتی بانوان خانه دار نیز بتوانند چنین برنامه هایی را تجربه کنند. در این دوران تمرکزمان را برآموزش دروس تئوری و عملی گذاشتیم که امکان برگزاری آنلاین آن وجود دارد وحتی می تواند از این پس برنامه ی دائمی پرسبوک بصورت غیر حضوری باشد.

او افزود: از چند دوره کارگاه آنلاین پرسبوک استقبال بسیار خوبی شد و برخی که در ایام برگزاری این کارگاه ها در جریان برگزاری آن قرار گرفتند، درخواست برگزاری مجدد این کارگاه ها را داشتند که امیدواریم در آینده نزدیک میسر شود. باید بگویم که برگزاری آنلاین کارگاه ها موجب شد که حتی میزبان علاقمندان از خارج از مرزهای ایران نیز باشیم. در اردیبهشت ما تجربه برگزاری کارگاه تاپستری که مدرس آن هدی اخلاقی بود و کارگاه اکو پرینت به عنوان یک روش چاپ نانتوسیک (غیر سمی) و دوستدار طبیعت را داشتیم که الهه مقدمی مسئولیت برگزاری این کارگاه را برعهده داشت و کارهای ارزشمندی در این کارگاه خلق شد.

درزی ادامه داد: پرسبوک در ادامه کارگاه‌های آنلاین خود در دوران قرنطینه، قصد دارد دو دوره «درس‌گفتارهای هنرمحیطی» را برگزار کند و محمود مکتبی به عنوان مدرس، درس‌گفتارهای خود را در قالب دو دوره مقدماتی ارائه خواهد کرد دوره اول بیشترپیرامون فلسفه و چگونگی پیدایش لندآرت‌ها و هنرمندان مختلف آن در حدود دهه‌های ۶۰ تا ۸۰ میلادی خواهد بود و در بخش‌های پایانی دوره به گرایش‌های جدید در هنرمحیطی و نیز در ایران هم پرداخته می‌شود.

او افزود: دردوره دوم، محمود مکتبی در ادامه درس‌گفتارهای پیشین به بحث طبیعت و انسان امروز، هنر محیط‌ زیستی، بسترهای خلق و رشد گرایش‌های جدید در هنرمحیطی و بررسی نمونه آثار هنرمندان جریان‌های مختلف می پردازد. همچنین در هر دو دوره زمینه‌های تاریخی و فلسفی شکل‌گیری هنرمحیطی بررسی می‌شود. هنرمندان حاضر در این دوره‌ها می‌توانند علاوه بر بحث‌های تئوری ایده‌های اجرایی خود را نیز مطرح کرده و در صورت مهیا بودن بستر کار، به اجرا بپردازند، با این وجود به واسطه شرایط حال و حاضر کشور تمرکز اصلی این کارگاه‌ها بر مباحث تئوری خواهد بود.

پرسبوک سالانه‌ای هنری برای نمایش آثار هنرمندان ایرانی و مقیم خارج در ایران است که در سال ۱۳۸۸ توسط هنرمند-کیوریتور ندا درزی پایه‌گذاری شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار