توسعه شرقی خط ۴ مترو تهران در ۳ فاز

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت مترو تهران با اعلام برنامه شرکت متروی تهران برای توسعه شرقی خط ۴ گفت: اجرای این پروژه در ۳ فاز انجام می‌شود که با اجرای فاز اول شاهد اتصال خطوط ۴ و ۲ متروی تهران در تقاطع سردار سلیمانی – باقری خواهیم بود.

کد مطلب: ۱۰۹۱۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
توسعه شرقی خط ۴ مترو تهران در ۳ فاز

به گزارش روابط عمومی مترو، علی امام با اعلام برنامه توسعه شرقی خط ۴ متروی تهران با بیان این مطلب اضافه کرد: این برنامه در ۳ فاز طراحی شده که هر یک از فازها در مدت زمان ۳ سال به بهره‌برداری می‌رسد و در صورت تامین مناسب بودجه امکان اجرای همزمان ۳ فاز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت مترو گفت: در تلاشیم برای توسعه شرقی خط ۴ متروی تهران نسبت به استفاده و جذب سرمایه‌گذار و ظرفیت مجتمع‌های ایستگاهی اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه شرقی خط ۴ مترو شامل۱۰ و نیم کیلومتر و ۹ ایستگاه است، افزود: این اقدام در راستای افزایش ظرفیت خط و تکمیل پوشش شبکه ریلی در پایتخت انجام می‌شود.

امام با اشاره به این که برخلاف برخی دیدگاه‌های گذشته، شاخص موفقیت در اجرای برنامه برای ما فقط تعداد تونل و ایستگاه ساخته شده نیست، گفت: ملاک اصلی برای ما افزایش بهره‌وری و رضایت شهروندان است زیرا در غیر این صورت با خواب سرمایه و اتلاف آن مواجه می‌شویم و از سوی دیگر هدف اصلی در اقدامات فراموش می‌شود.

وی با تاکید بر این که اجرای برنامه توسعه شرقی خط ۴ متروی تهران منوط به نحوه تامین مالی است، گفت: فاز اول این پروژه شامل ساخت ۴ ایستگاه است که بر این اساس خط ۴ در تقاطع سردار سلیمانی - باقری به خط ۲ متصل می‌شود.

امام با اشاره به این که توسعه شرقی خط ۴ امکان تبادل مسافر با خطوط ۲، ۱۰ و اکسپرس B را فراهم میکند، افزود: به نظر می‌رسد در سال جاری مرحله طراحی فاز اول این برنامه به پایان برسد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران در پایان ابراز امیداری کرد: در بهمن ماه جاری مناقصه پیمانکار فاز اول برنامه توسعه شرقی خط ۴ برگزار و پیمانکار نهایی انتخاب خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار