افتتاح واحد صنعتی پرورش گوسفند در چالدران

ارومیه(پانا) - فرماندار چالدران با اشاره به اینکه این شهرستان قطب مهم دامپروری آذربایجان غربی به شمار می‌رود، عنوان کرد این واحد صنعتی با ظرفیت پرورش ۲۰۰ راس گوسفند همزمان با هفته جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۱۰۹۱۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح واحد صنعتی پرورش گوسفند در چالدران

به گزارش روابط عمومی فرمانداری چالدران، حسن محمدزاده افزود: این واحد تولیدی در زمینی به وسعت سه هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات اعطایی موضوع تفاهم نامه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بنیاد مستضعفان احداث شده است.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این واحد تولیدی برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی شده که رقم مناسبی در روستاهای چالدران به شمار می رود.

فرماندار چالدران همچنین با اشاره به بازدید خود از مرکز جمع آوری شیر در حال احداث در این شهرستان بیان کرد: این مرکز وابسته به اداره تعاون روستایی با زیربنای ۲۷۰ متر مربعی و اعتبار سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی از پیشرفت ۹۵ درصدی برخوردار است.

وی ادامه داد: این مرکز نیز در روزهای آینده به بهره برداری خواهد رسید که با جمع آوری روزانه ۱۰ تن شیر خواهد توانست برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کند.

شهرستان چالدران بیش از ۳۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۲۸ هزار هکتار آن آبی و مابقی آن دیم است؛ این شهرستان در شمال آذربایجان غربی قرار دارد و از جمله شهرستان های محروم استان به شمار می رود.

چالدران ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و کشاورزی عمده محل درآمد مردم این منطقه است؛ این شهرستان حدود ۲۰۰ روستا در ۲ بخش مرکزی و دشتک دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار