در پایان معاملات هفتگی بازارها؛

قیمت نفت ۲ درصد جهش کرد

تهران (پانا) - قیمت‌های نفت در روز پایانی معاملات هفتگی جهش کردند اما در انتها با نگرانی از این که شیوع مجدد ویروس کرونا بازگشت اقتصادی جهان را متوقف کند، با افتی شدید بخشی از رشد خود را از دست دادند.

کد مطلب: ۱۰۹۱۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
قیمت نفت ۲ درصد جهش کرد

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، در پایان معاملات روزجمعه آمریکا (بامداد شنبه به وقت تهران) قیمت‌های نفت جهش کردند اما در انتها با نگرانی از اینکه شیوع مجدد ویروس کرونا بازگشت اقتصادی جهان را متوقف کند، با افتی شدید بخشی از رشد خود را از دست دادند. با این حال هفتمین هفته متوالی رشد قیمت نفت به ثبت رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال ۶۱ سنت جهش کرد و در ۴۲.۱۲ دلار بسته شد. این شاخص در طول معاملات دیشب به ۴۲.۹۲ دلار هم رسید و در بعد از آن افت کرد و حتی منفی شد اما در پایان کار خود را با رشد به پایان رساند.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۹۱ سنت یا ۲.۳۴ درصد جهش کرد و در ۳۹.۷۵ دلار بسته شد.

اوج افزایش قیمت‌های معاملات دیروز پس از آن اتفاق افتاد که اوپک و قزاقستان در اجلاس اوپک پلاس اعلام کردند که پایبندی خود به توافق کاهش تولید را افزایش خواهند داد. این به معنای تعمیق کاهش اوپک پلاس در ماه جولای خواهد بود.

قیمت‌های نفت پس از آن با افت مواجه شدند که رئیس شعبه بوستون فدرال‌رزرو، اریک روزنگرن، گفت احتمالاً به مشوق‌های مالی و حمایتی بیشتری برای اقتصاد آمریکا نیاز خواهیم داشت. چرا که فعلاً نرخ بیکاری در سطح ۲ رقمی باقی مانده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار