تاکید شورای شهر بر رعایت پیوست‌های میراثی و ترافیکی در «پادگان 06»

تهران (پانا) - رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه پیوست‌های میراثی و ترافیکی پادگان 06 باید رعایت شود، تاکید کرد که تمام سازه‌‎های موجود در پادگان حفظ و بازسازی شود.

کد مطلب: ۱۰۹۱۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
تاکید شورای شهر بر رعایت پیوست‌های میراثی و ترافیکی در «پادگان 06»

دو هفته از آغاز عملیات احداث بوستان ارتش و تبدیل پادگان ۰۶ ارتش به فضای سبز عمومی شهری می‌گذرد، پروژه‌ای که مساحت آن 49 هکتار است و طبق توافق با ارتش، ۱۵ هکتار از این مجموعه در اختیار ارتش و مابقی در اختیار شهرداری تهران قرار می‌گیرد. ساخت این پادگان که در حد فاصل خیابان پاسداران تا بزرگراه صیاد شیرازی قرار دارد و به زودی یکی از بزرگترین بوستان‌های این شهر خواهد شد، ابهامات و نگرانی‌هایی در ابعاد میراثی و ترافیکی ایجاد کرده است که مدیران شهری به فراخور موضوع به آن پاسخ داده‌اند.

ناهید خداکرمی، عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران نیز درباره ابهاماتی که در زمینه میراثی و ترافیکی بارگذاری در پادگان 06 وجود دارد به پانا گفت: «پادگان 06 و انتقال آن برای مردم شهر تهران اتفاق خجسته‌ای است اما برای بهسازی این منطقه که قرار است در دسترس عموم قرار بگیرد، باید بسیار هوشمندانه عمل شود. تاکید کردیم که تمام سازه‌‎های موجود در پادگان حفظ و بازسازی شود و اگر قرار است در 630 هزار متری که بارگذاری صورت بگیرد، باید پارک حفظ شود و ساختمان‌ها وصله ناجور در بوستان نباشند.»

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: «حق ارتش بود که از زمینی که در اختیار دارد بهره‌برداری مورد نیاز را انجام دهد. البته در طراحی اولیه، حجم بارگذاری بسیار زیاد بود و اکنون میزان بارگذاری کاهش یافته است و از طرفی حجم بارگذاری تجاری نیز کاهش یافته و بیشتر بارگذاری در بخش‌های اداری و مسکونی صورت می‌گیرد. حتی حجم نفراتی که در ساختمان‌ها مستقر خواهند شد نیز کاهش یافته است و از 5 هزار نفر به بیش از 2 هزار نفر رسیده است.»

این عضو شورای شهر تهران گفت: «امیدواریم با تمهیداتی که انجام می‌شود و پیوست‌های ترافیکی و محیط‌زیستی پروژه پادگان 06 به گونه‌ای عمل شود که آزاری برای ساکنان منطقه ایجاد نشود و ایجاد این بوستان محلی برای آرامش اهالی منطقه بشود. به ویژه اینکه این بوستان از آنجا که نام ارتش را گرفته است، درون مایه‌ای نظامی داشته باشد تا نسل امروز و آینده با پیشینه نظامی آن آشنا شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار