نشست وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه درباره ایران

تهران (پانا) - وزارت امور خارجه انگلیس به دنبال تصویب قطعنامه ضد ایرانی تروئیکای اروپا در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، اعلام کرد که وزرای خارجه سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان امروز درباره «یافتن راه حل دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها» درخصوص پرونده اتمی ایران در برلین گفت وگو خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
نشست وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه درباره ایران

به گزارش ایرنا، در این بیانیه همچنین آمده است که گفت‌وگوها درباره حساب‌کشی از ایران به دلیل آنچه فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده کشورمان در منطقه خوانده شده و «باز نگه داشتن درب برای ایران جهت یافتن راه‌حل مسالمت‌آمیز به سمت جلو» متمرکز خواهد بود.

قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپا علیه ایران، به رغم مخالفت جدی چین و روسیه در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (جمعه ۳۰ خرداد) به تصویب رسید.

در این قطعنامه سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه با حمایت آمریکا از ایران خواسته‌اند به ممانعت از دسترسی بازرسان آژانس به ۲ سایت هسته‌ای کشور پایان دهد و با آنها به طور کامل همکاری کند.

آژانس در گزارشی ماه پیش ضمن اذعان به اینکه در حال انجام بازرسی‌های بی‌سابقه از تأسیسات هسته‌ای اعلام‌ شده ایران است، گفت خواستار بازرسی از اماکنی بوده که ممکن است در آنها در اوایل سال ۲۰۰۰ پژوهش‌هایی در مقیاس کوچک بر روی مواد هسته‌ای انجام شده باشند.

این درحالیست که ایران بارها اعلام کرده درخواست آژانس مبتنی بر ادعاهای رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن جمهوری اسلامی ایران است. سفیر ایران در واکنش به تصویب قطعنامه سه کشور اروپایی در شورای حکام تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران قطعنامه شورای حکام را کاملاً رد می‌کند و اقدام مقتضی و مناسب را در واکنش به آن اتخاذ خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار