هر بهبودیافته از کرونا با اهدای خون، جان یک نفر را نجات دهد

تهران (پانا) - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به موفقیت شیوه پلاسمادرمانی در کمک به نجات بیماران مبتلا به کرونا، از بهبودیافتگان از این بیماری خواست به مراکز انتقال خون مراجعه و به شکرانه سلامت خود، خون اهدا کنند.

کد مطلب: ۱۰۹۱۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
هر بهبودیافته از کرونا با اهدای خون، جان یک نفر را نجات دهد

به گزارش ایرنا، دکتر فرهاد ابول نژادیان پنج‌شنبه درنشست هم اندیشی با اصحاب رسانه در اهواز گفت: شواهد نشان می‌دهد شیوه پلاسمادرمانی می‌تواند تا 50درصد مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را کم کند لذا افرادی که یکماه است این بیماری را پشت سر گذاشته‌اند ، با این اهدا گامی خداپسندانه بردارند.

وی افزود: همکاران ما در سازمان انتقال خون به بسیاری از افرادی که بهبود یافته اند تماس می‌گیرند، پیام می‌دهند و به انحای مختلف برای اهدای خون( و مشارکت در پلاسمادرمانی بقیه مبتلایان) از آنها دعوت می‌کنند ولی تاکنون تنها 70 نفر مراجعه کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر بجای اینکه 50 نفر را پلاسما درمانی کنیم بتوانیم 500نفر را به این شیوه درمان کنیم ، آمار فوتیها بسیار کاهش پیدا می‌کند، لذا اگر کسی می‌خواهد شکرانه سلامتی و نجات خود را به جا بیاورد این بهترین راه است.

وی همچنین درباره شیوه‌های درمانی بیماری کرونا بیان کرد: 2 داروی جدید وارد کشور شده است یکی از این 2 رمدسیویر است که ما هم وارد استان کرده‌ و درمان حدود 300 نفر را با آن انجام داده‌ایم که در بهبود آنها کمک هم کرده است . داروی دیگری بنام اکتمرا هم هست که به گفته دکتر جان بابایی درمرحله ورود به کشور است و بلافاصله به استان ما هم داده می‌شود اما پلاسما نعمتی خدادادی و رایگان است، لذا درخواست ما همکاری مردم و بهبود یافتگان از این بیماری است.

وی افزود: اگر ظرفیت سازی کنیم و مردم در این مسیر کمک کنند بهترین خداقوت به کادر درمانی ماست که چند ماه است درگیر ارایه خدمات به مبتلایان هستند، برخی از همکاران ما که عضو هیات علمی دانشگاه هم هستند برای کمک به روند تشخیص ودرمان پای کار آمده‌اند، یکی از همکاران ما 60 شبانه روز به خانه نرفت چون آزمایشگاه محل فعالیتش 24 ساعته فعال بود.

ابول نژادیان از رسانه‌ها خواست با تبیین ضرورت این همیاری، بهبودیافتگان را تشویق و برای انجام این عمل خداپسندانه راهنمایی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار