تصویب ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار رهاورد سفر وزیر آموزش و پرورش به خراسان شمالی

تهران (پانا) - استاندار خراسان شمالی در نشست شورای اداری استان از تصویب ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر وزیر آموزش و پرورش به خراسان شمالی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تصویب ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار رهاورد سفر وزیر آموزش و پرورش به خراسان شمالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدعلی شجاعی در نشست شورای اداری استان خراسان شمالی اظهار کرد: تصویب۱۰۰میلیارد تومان رهاورد سفر وزیر آموزش و پرورش به خراسان شمالی است که برای تامین نیازهای حوزه آموزش و پرورش استان و تحول آن بسیار موثر خواهد بود. همچنین وام‌هایی برای احداث و تجهیز مدارس غیردولتی نیز پیش بینی شده است.

شجاعی عنوان کرد: آموزش و پرورش سنگ بنای هر جامعه‌ای است و در استان تلاش داریم با بسیج همه امکانات تا دهه فجر امسال نرخ باسوادی استان در حوزه‌های مختلف به متوسط کشوری برسانیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به تعیین تکلیف اراضی با کاربری آموزشی گفت: یکی از چالش‌های استان این موضوع بود که با مساعدت و همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوط تاکنون ۱۳هتکار زمین در شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین به حوزه آموزش و پرورش تخصیص یافته است که باید تلاش شود این اقدام در سایر شهرستان‌ها نیز اجرایی شود. همچنین از ۱۳هکتار زمین تخصیص داده شده ۴هکتار برای بخش خصوصی و غیرانتفاعی و ۹هکتار برای بخش دولتی خواهد بود.

وی افزود: تشکیلات خیرین در شهرستان مانه و سملقان وجود ندارد و این تشکل باید تا یک هفته آینده برای این شهرستان تاسیس شود.

شجاعی تاکید کرد: استان برای برداشتن گام‌های بلند توسعه‌ای نیازمند افکار بزرگ است یعنی مردم را به نداشته‌ها عادت ندهیم و به فکر تامین نداشته‌ها باشیم و خودمان را اسیر افکار کوچک نکنیم.

وی گفت: سند سازگاری با کم آبی استان هفته گذشته در نشستی با حضور وزیر نیرو و نمایندگانی از وزارتخانه‌های مختلف در تهران بررسی و پیشنهادات استان مطرح شد.

شجاعی در پایان گفت: در این نشست مطرح شد در راستای سازگاری با کم آبی حداقل سالانه ۷۰میلیارد تومان با لحاظ نرخ تورم تا سال ۱۴۰۵از صنایع استان اخذ و در حوزه های مختلف مورد تشخیص استان هزینه شود که بعد از تصویب هیات دولت به استان ابلاغ خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار