مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با پانا:

دیدو بازدیدهای عید فطر و بازگشایی مراکز خرید، عامل شیوع مجدد کرونا

عدم انتشار آمار تفکیکی مبتلایان ابلاغیه وزارت بهداشت بوده است

اهواز (پانا) - به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، موج مسافرتها و دید و بازدیدهای عید فطر و بازگشایی بازارها و مراکز خرید، از مهمترین عوامل موج جدید ابتلا به کرونا در خوزستان هستند و عدم انتشار آمار تفکیکی مبتلایان ابلاغیه وزارت بهداشت بوده است.

کد مطلب: ۱۰۹۱۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
دیدو بازدیدهای عید فطر و بازگشایی مراکز خرید، عامل شیوع  مجدد کرونا

حسین کاملی در گفت و گو با پانا در پاسخ به این پرسش که با توجه به پایداری وضعیت قرمز در استان چه تدابیری اندیشیده شده است، بیان کرد: وضعیت کلی استان قرمز نیست، اما باید یادآوری کنم که ۹ شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند و هر گونه تصمیمی در این خصوص منوط به پیروی از سیاستهای کلی حاکمیتی و ابلاغی است.

او در ادامه عنوان کرد: در نشستهای ستاد کرونا استان سیاستهای کلی به فرمانداران ابلاغ می شود و فرمانداران بر اساس وضعیت شهرستانهای متبوع خود که در وضعیتهای (قرمز،زرد و سفید) قرار دارند سیاستهای ابلاغی را اجرا می کنند.

کاملی در پاسخ به این پرسش که مهمترین عوامل ابتلا و شیوع کرونا در استان خوزستان ناشی از چیست توضیح داد: موج مسافرتها و دید و بازدیدهای عید فطر و بازگشایی بازارها و مراکز خرید از مهمترین عوامل موج جدید ابتلا هستند و باید اضافه کنم که حساسیت زدایی از مردم به‌علت طولانی شدن دوره بیماری نیز مزید بر علت شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه یادآور شد: عدم توزیع مناسب امکانات پیشگیرانه از شیوع بیماری، بی توجهی مردم نسبت به رعایت بهداشت فردی و عمومی مانند: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن دستها و حضور و تجمع گسترده در مراکز خرید و ادارات باعث شد که برخی از شهرستانهای استان در وضعیت قرمز پایدار بماند.

کاملی در بخشی دیگر با اشاره به آمارهایی که به‌تازگی در خصوص میزان ابتلا و تفکیک شهرستانها در فضای مجازی و برخی رسانه ها منتشر شده گفت: آمارهایی که اخیرا در برخی رسانه‌ها منتشر می شود، فاقد اعتبار است و تنها مرجع رسمی انتشار این آمار روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی است.

او در خصوص علت عدم انتشار آمار مبتلایان به تفکیک استانها و شهرستانها تاکید کرد: علت عدم انتشار آمار تفکیکی مبتلایان بر اساس دستور ابلاغی شورای عالی اطلاع رسانی وزارت بهداشت بوده و قرار بر این شده فعلا آمار کلی توسط سخنگوی وزارت بهداشت اعلام شود.

کاملی در پاسخ به این پرسش که آیا عدم اعلام آمار و نتایج آزمایشگاهی کرونا بازدارندگی داشته است یا خیر ، افزود: خیر بازدارندگی نداشته است و در صورتی که وزارت بهداشت تشخیص بدهد که انتشار آمار اثر بازدارندگی دارد، آمار دوباره اعلام می شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان با قدردانی از نقش رسانه ها در آگاهی بخشی به مردم در خصوص این بیماری تاکید کرد: رسانه ها اعم از دیداری و نوشتاری بر آگاهی بخشی و جریان سازی در خصوص پیشگیری و کنترل این بیماری بیش از پیش اهتمام کنند و امیدوارم که مردم عزیز با توجه به پروتکل های بهداشتی و عمل به آنها در جهت سلامت خود و جامعه بکوشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار