بستری 20 مبتلای جدید به کرونا در بیمارستان های استان بوشهر

بوشهر(پانا)- دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت در ۲۴ ساعت گذشته 20 مورد مبتلای جدید به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌ شده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۹۱۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد
بستری 20 مبتلای جدید به کرونا  در بیمارستان های استان بوشهر

سعید کشمیری اظهار کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته 17 مورد از موارد بستری مبتلا به کرونا با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شده‌اند.
کشمیری با اشاره به افزایش 2 مورد مبتلای جدید بستری در بخش‌های مراقبت ویژه افزود: در حال حاضر 20 بیمار مبتلا به کرونا در بخش ICU تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: 90 مورد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.
وی با بیان اینکه 216 نفر بیمار حاد تنفسی در ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان‌های استان بوشهر مراجعه کرده‌اند تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا در کشور و استان بوشهر تاکنون ۱۰ هزار و 993 بیمار حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان بوشهر مراجعه کرده‌اند.
کشمیری بیان کرد: تاکنون سه هزار و 159 نفر از بیماران حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند که دو هزار 937 نفر از آن‌ها از بیمارستان ترخیص شده‌اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه تاکنون 40 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داده اند افزود: متاسفانه امروز یک خانم 58 ساله ساکن شهرستان بوشهر با سابقه بیماری زمینه‌ای، فوت کرده‌است.
کشمیری با تأکید بر ضرورت استفاده هم استانی‌ها از ماسک عنوان کرد: مؤثرترین روش محافظت در برابر کرونا ماسک است ‏و اگر فرد سالم و شخص بیمار هر دو ماسک نزنند خطر انتقال ویروس بیش از ۷۰ درصد است.‏
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر تصریح کرد: اگر فرد سالم ماسک بزند ولی فرد بیمار ماسک نزند خطر به کمتر از ۵۰ ‏درصد کاهش می‌یابد و این در حالی است که اگر فرد بیمار و سالم هر دو از ماسک استفاده کنند خطر انتقال بیماری تا ۹۵ درصد ‏کاهش پیدا می‌کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار