در نشست شورای اداری خراسان شمالی؛

حاجی میرزایی خبر داد: اتصال تمام مدارس کشور تا اول شهریور به اینترنت

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای اداری خراسان شمالی از اتصال تمام مدارس کشور تا اول شهریور به اینترنت خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی خبر داد: اتصال تمام مدارس کشور تا اول شهریور به اینترنت

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی گفت: بر اساس قانون، وزارت ارتباطات و فناوری مکلف شده تا ابتدای شهریور امسال، تمام مدارس کشور را به اینترنت متصل کند و این اتفاق خواهد افتاد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه با شیوع کرونا و کوچ آموزش به فضای مجازی، یکی از نگرانی‌ها نداشتن دسترسی به فضای مجازی است، گفت: در این زمینه تا پیش از مهرماه، تمام مدارس به اینترنت متصل می‌شود.

وی افزود: یک نگرانی دیگر خانواده‌ها، عدم دسترسی به گوشی مناسب است که تلاش می‌کنیم با تبلت مناسب، ارزان و منحصر به استفاده دانش‌آموزان برای آموزش، دغدغه ها را مرتفع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش، برای آموزش در آغاز سال تحصیلی آتی، کاملا آماده است، افزود: ما مسوول آموزش همه بچه‌ها هستیم و برای همه فکر کرده ایم، گزینه های مختلف داریم تا هیچ دانش‌آموزی در سال تحصیلی جدید، از آموزش بازنماند، اگر امکان برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری یا نیمه حضوری باشد آموزش‌ها ارائه می‌شود و برای آموزش در بستر فضای مجازی هم آمادگی داریم تا تمام دانش‌آموزان را پوشش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: خانواده‌ها نگرانی برای پوشش تحصیلی فرزندان در سال تحصیلی جدید نداشته باشند.

وی با اشاره به راه‌اندازی شبکه آموزش دانش‌آموز (شاد) گفت: جمهوری اسلامی ایران، در بسیاری از قابلیت‌های آموزش، در نقطه خوب قرار دارد، البته این موضوع به معنای این نیست که آموزش در فضای مجازی نسبت به حضوری بهتر است اما اکنون دانش‌آموزان در این بستر می‌توانند به بهترین تدریس‌ها دسترسی داشته باشند.

حاجی میرزایی گفت: یکی از عرصه‌ها که متاثر از کرونا دچار تغییر شد آموزش است و دانش‌آموزان از حضور در کلاس درس بازماندند، البته سرعت واکنش ایران در آموزش و به لحاظ کمیت و کیفیت و تنوع، در مقایسه با بسیاری از کشورها حتی کشورهای پیشرفته قابل رقابت است.

وی افزود: در روزهای کرونایی، ۶۴درصد از جمعیت آموزشی کشور به پیام رسان‌های اجتماعی روی آوردند که البته ایرادهایی داشت، این فضا در اختیار ما نبود، اختصاص به آموزش نداشت و نمی‌دانستیم چه چیز در این فضا می‌گذرد، به ناچار شبکه آموزشی دانش‌آموزی ایجاد شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان برخی اتفاقات مثبتی که در این دوران افتاده است، گفت: اکنون در نظارت و ارزشیابی از دوران پیش از کرونا جلوتر هستیم و به لحاظ دسترسی به عدالت آموزشی در موقعیت بهتری نسبت به دوران قبل از بروز کرونا قرار داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، عادت گریزی را لازمه مدیریت عنوان کرد و گفت: عادت و غفلت، یکی از آسیب‌ها است که عادت، زندگی را آسان تر و فرصت را ضایع و ظرفیت را تباه می‌کند، یکی از لازمه‌های مدیریتی، غفلت گریزی و عادت ستیزی است تا تحول ایجاد شود.

وی افزود: با وجود کرونا بسیاری از روش‌ها تغییر یافت و انسان، ناگزیر شد تا طور دیگری به پیرامون خود نگاه کند، البته تجربه ایران اسلامی در کرونا، تجربه ارزنده و درخور تقدیر و تحسینی است، در این مدت کسی را از مراکز درمانی برنگرداندیم، ظرفیت تخت‌های کرونایی ما هیچگاه پر نشد، ناگزیر نشدیم پذریش را اولویت بندی کنیم، این کارهایی است که در برخی کشورها انجام شد اما در ایران به خوبی مدیریت شد.

حاجی میرزایی با اشاره به بالا بودن مرگ و میر بر اثر کرونا گفت: در ایران، به دلیل ورزیدگی شبکه بهداشت و درمان و فرهیختگی مردم، با اتکای به فرهنگ غنی و قوی اسلامی، در رویارویی با کرونا هوشمندانه عمل شد.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در مدرسه سازی گفت: بیش از آنچه به مدرسه نیاز داشته باشیم، به مشارکت نیازمندیم و باید مشارکت خیران در مدرسه سازی گسترش یابد بنابراین طرح «آجر به آجر» به همین منظور طراحی و اجرایی شده است.

وی درباره میزان حقوق معلمان نیز گفت: درد دولت، تلاش زیادی شده تا حقوق این قشر افزایش یابد و البته بیشترین میزان افزایش هم اتفاق افتاده است، اگرچه این بدان معنا نیست که حقوق آنان از دیگر اقشار بالاتر رفته، بلکه بخشی از بی عدالتی‌ها جبران شده است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان از تلاش‌های استاندار خراسان شمالی و اقدامات انجام شده در استان برای حذف بخاری‌های نفتی و گازی و نیز برچیدن کلاس‌های سنگی، قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار