شش تالاب استان اردبیل مشمول قانون حفاظت و احیا قرار می گیرد

اردبیل (پانا)- مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل خبر داد شش تالاب نئور، پته خور، شورابیل، میل مغان، اقماری رودخانه ارس و آت گلی سبلان در استان اردبیل مشمول قانون حفاظت و احیا قرار می گیرد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
شش تالاب استان اردبیل مشمول قانون حفاظت و احیا قرار می گیرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل، سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: 6 تالاب نئور، پته خور، شورابیل، میل مغان، اقماری رودخانه ارس، آت گلی سبلان در استان اردبیل مشمول قانون حفاظت و احیا قرار می گیرد.

او تصریح کرد: حفاظت از تنوع زیستی این تالاب ها از مهمترین اهداف حفاظت و احیای تالاب های استان اردبیل است.

این مقام مسئول افزود: با هماهنگی های انجام شده با سازمان آب استان بستر و حریم تالاب های استان به زودی مشخص و زمینه حفاظت از بستر تالاب ها فراهم خواهد شد.

شهند بیان کرد: سامانه ارتباطی 1540 برای دریافت گزارش های مردمی در خصوص مسائل و مشکلات محیط زیست راه اندازی شده است و امیدواریم با مشارکت عموم مردم بتوانیم از منابع طبیعی و محیط زیستی استان حفاظت و حراست کنیم.

او اذعان کرد: این سامانه به عنوان پل ارتباطی مردم با سازمان محیط زیست است که بدون نیاز به مراجعه حضوری بتوانند گزارش های خود را به گوش مسئولان حفاظت از محیط زیست استان برسانند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: استان اردبیل از نظر تنوع زیستی زیستگاه 357 گونه مهره دار، 257 گونه پرنده، 46 گونه پستاندار، 29 گونه خزنده، 9 گونه دوزیست و 18 گونه ماهی است.

شهند خاطر نشان کرد: به دلیل فصل زاد و ولد حیوانات به ویژه حیوانات وحشی در این فصل از عموم مردم درخواست می شود از نزدیک شدن به قلمرو این حیوانات خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار