چند پیشنهاد هنری برای تعطیلات آخر هفته

تهران (پانا) - همزمان با برگزاری نمایشگاه‌های آنلاین، بسیاری از گالری‌ها نیز تصمیم گرفته‌اند امکان بازدید حضوری را فراهم کنند؛ البته پس از شیوع ویروس کرونا، هنوز برخی دیگر از گالری‌ها به دلایل مختلفی همچون احتمال پایین بودن تعداد بازدیدکنندگان و طبعا کاهش میزان فروش آثار، تصمیم به بازگشایی نگرفته‌اند و همچنان تعطیل هستند یا به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۹۱۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
چند پیشنهاد هنری برای تعطیلات آخر هفته

این گزارش مروری دارد بر برخی از نمایشگاه‌هایی که به صورت مجازی و حضوری در این ایام برپا هستند.

********

گالری شکوه؛ «سکو ۹۹»
نمایشگاه نقاشی‌های ۷۷ هنرمند تحت عنوان «سکو ۹۹» روز جمعه (۳۰ خرداد ماه) در گالری شکوه آغاز می‌شود و تا ۱۰ تیرماه ادامه دارد.

در این نمایشگاه آثار نصرت‌الله مسلمیان، داود شهیدی، واهیک هارتونیان، آرمان یعقوب‌پور، پژمان رحیمی‌زاده، علیرضا آدمبکان، امیر راد، زروان روحبخشان، عیسی جباری، شیما خشخاشی، تکتم میرباقری، بارائه رئیسی، نرگس سلیمان‌زاده، رضا بابک و دیگر هنرمندان عضو موسسه سکو به نمایش درمی‌آید.

بخش اول «سکو ۹۹» از روز جمعه (۳۰ خردادماه) تا ۱۰ تیرماه، ساعت ۱۶ الی ۲۰ در گالری شکوه به نشانی تهران، فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ برگزار می‌شود.

گالری اعتماد؛ «روی کاغذ»
نمایشگاه «روی کاغذ» با مجموعه‌ای از آثار طراحی و نقاشی از روز جمعه (۲۳ خرداد ماه) در گالری اعتماد برگزار می‌شود و تا ۲۴ مرداد ماه نیز ادامه دارد.

در این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار طراحی و نقاشی از هنرمندان منتخب که همگی روی کاغذ یا مقوا انجام شده‌اند، به نمایش گذاشته می‌شود.

ساعت بازدید از این نمایشگاه هر روز (به غیر از دوشنبه‌ها) از ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها ۳ تا ۲۰ فراهم است.

گالری اعتماد در میدان هفت‌تیر، خیابان مفتح جنوبی، بن‌بست شیرودی پلاک ۲۵ واقع شده است.

گالری سیحون؛ «شام آخر»
نمایشگاه انفرادی نقاشی با آثاری از سولماز توحیدلو با عنوان «شام آخر» از روز جمعه (۲۳ خردادماه) تا ۱۳ تیرماه در گالری سیحون برگزار است.

روزهای بازدید از این نمایشگاه جمعه‌ها و سه‌شنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و با هماهنگی قبلی امکان‌پذیر است.

گالری سیحون در خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱ واقع شده است.

گالری گلستان؛ «کرونا ایسم»
نمایش آثار دیجیتال ابراهیم حقیقی با عنوان «کرونا ایسم»، از اول خرداد تا اول تیرماه در گالری گلستان برگزار است. این نمایشگاه به صورت آنلاین برگزار شده و امکان بازدید آثار در سایت این گالری فراهم شده است.

ابراهیم حقیقی، هنرمند پیشکسوت، به بهانه‌ی شیوع ویروس کرونا در جهان، تاریخ هنر را نیز از این موضوع بی‌نصیب نگذاشت و پای این ویروس را به آثار هنری مشهور جهان باز کرد. او با استفاده از نمادهای ویروس جهان‌شمول کرونا از دستمال کاغذی و ژل‌های ضدعفونی کننده گرفته تا ماسک و دستمال کاغذی در آثار مشهور هنری جهان، کرونا را به تاریخ دنیای هنرهای تجسمی برده است.

حقیقی این تصاویر را که به وسیله‌ی فتوشاپ ساخته است، در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرد. آثاری از رنه ماگریت، ونسان ونگوگ، ادوارد مونک و ادوارد مانه هدف این هنرمند قرار گرفته است.

گالری زیرزمین دستان؛ «مطالعه‌ای بر فواره‌ها»
نمایشگاه انفرادی ایلا فیروزآبادی، از جمعه (۲۳ خرداد ماه) تا ۱۳ تیرماه در گالری زیرزمین دستان برگزار است.

ساعت بازدید از این نمایشگاه هر روز به غیر از یکشنبه‌ها و دوشنبه‌ها اعلام شده است.

گالری دستان در خیابان فرشته، خیابان بیدار، شماره ۶ واقع شده است.

گالری دلگشا؛ «دریا جایی که از خشکی دیده نمی‌شود»
نمایشگاه انفرادی نقاشی با آثاری از مصطفی سرابی با عنوان «دریا جایی که از خشکی دیده نمی‌شود» از جمعه (۲۳ خردادماه) تا پنجشنبه (۵ تیرماه) در گالری دلگشا برقرار است.

امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز (به غیر شنبه‌ها) از ساعت ۱۶ تا ۲۱ فراهم است.

گالری دلگشا در خیابان مفتح جنوبی، خیابان سمیه، نبش رامسر، پلاک ۶۳ واقع شده است.

گالری امکان؛ «دور»
نمایشگاه گروهی «دور» از ۲۵ خردادماه تا جمعه (۲۰ تیرماه) در گالری امکان برگزار است.

در این نمایشگاه آثاری از بیژن اخگر، شهریار توکلی، محمد خلیلی، رعنا فرنود، عباس کیارستمی و علی گلستانه به نمایش گذاشته شده است.

امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز به غیر از شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ فراهم شده است.

گالری امکان در خیابان مطهری، خیابان فجر (جم)، خیابان غفاری، پلاک ۵۱، طبقه اول واقع شده است.

گالری ایرانشهر؛ «اونهَیملیش»
نمایشگاه انفرادی نقاشی، ترکیب مواد با آثاری از فرشید لاریمیان از ۴ خرداد تا ۴ تیرماه در گالری ایرانهشر ویژن به صورت آنلاین برقرار است.

این نمایشگاه امکان بازدید حضوری ندارد.

گالری طراحی هنر؛ «خط روشن»
نمایشگاه گروهی «خط روشن» به کیوریتوری محسن غلامی و میترا ارباب‌سلجوقی، روز جمعه (۲۳ خردادماه) در گالری طراحی هنر افتتاح می‌شود و تا ۹ تیرماه نیز ادامه دارد.

در توضیح نمایشگاه «خط روشن» آمده است: «این نمایشگاه در تلاش است با بهره‌گیری از علوم و فنون در هنر و همچنین دستاوردهای تکنولوژیک جدید، مطالعه را برای رسیدن به بعضی شکل‌ها و قالب‌های جدید اجرایی در هنر هموار سازد. در این میان نور به عنوان عنصری مستقل و قابل کنترل در خدمت هنرمند و تفکر او قرار می‌گیرد و با تغییر رنگ و تعیین میزان شدت نور، هنرمند می‌تواند نوعی جدید از کاربرد نور و ارائه مفاهیم را در آثارش وارد کند.

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی همچون کامبیز درم‌بخش، پری زنگنه، فرهاد ابراهیمی، میترا ارباب‌سلجوقی، علیرضا آدمبکان، افشین باقری، سهیل حسینی، صحرا طباطبایی، قدرت‌الله عاقلی، مجید عباسی فراهانی، هادی عرب‌نرمی، محسن غلامی، سروناز فارسیان، الناز فرج‌الهی، شکوفه فلاح، امیر کبیرنژاد، مهسا کریمی‌زاده، پریدخت مشکزاد، الهه مقدمی، زینب موحد، نزار موسوی‌نیا، علی ندایی و شادی نویانی ارائه شده است.

گالری طراحی هنر در خیابان ولیعصر، نرسیده به زعفرانیه، شماره ۲۸۸۰ واقع شده است.

* گالری هنر طهران؛ نمایشگاه عکاسی ۹۹

نمایشگاه عکاسی ۹۹ در گالری هنر طهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه از جمعه ۳۰ خرداد ماه ساعت ۱۶ الی ۲۱ در این گالری افتتاح می‌شود و در جریان آن آثاری از ۹۹ عکاس از جمله عباس کیارستمی، مسعود زنده‌روح کرمانی، سیف الله صمدیان، آکو سالمی، محمود کلاری، مرتضی نیکوبذل، ساسان مویدی، علی رهبر، کاوه گلستان و ... به نمایش درمی‌آید.

نمایشگاه عکاسی ۹۹ تا ۳۰ تیر ماه در گالری هنر طهران به آدرس خیابان کریم خان، خیابان ایرانشهر، روبه‌روی پارک هنرمندان، بن بست نیکو شهر، پلاک ۳ برپاست.

خانه هنرمندان؛ «نمایشگاه تصویر سال»
نمایشگاه تصویر که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده بود، از روز یکشنبه (۱۸ خردادماه) در خانه هنرمندان ایران آغاز شده است.

در طول دوران قرنطینه شش پروژه منتخب تصویر سال و عکس‌های بخش ایران به‌صورت مجازی منتشر شدند که این پروژه‌ها همزمان با از سرگیری دوباره نمایشگاه تصویر سال در گالری میرمیران خانه هنرمندان ارائه خواهند شد.

آثار هنرمندان راه‌یافته در بخش جوان به‌صورت مستقل در طبقه نخست خانه هنرمندان ارائه شده‌اند و همچون سایر دوره‌های گذشته، گالری ممیز به پوستر و کاریکاتور هنرمندان مدعو و آزاد و جوانان زیر ۲۵ اختصاص پیدا کرده است.

همچنین در بخش گزیده کارتون و کاریکاتورهای مطبوعاتی سال ایران همچون چهار سال گذشته، به‌صورت مالتی‌مدیا از طریق ویدئو پروژکشن روی دیوار است.

در گالری پاییز، راهروی شرقی طبقه‌ی همکف، عکس‌های خبری، ورزشی و مستنداجتماعی بخش جوانان زیر ۲۵ سال ارایه شده‌اند و گالری زمستان در راهروی غربی خانه، میزبان عکس‌های جوانان زیر ۲۵ سال در بخش نگاهی دیگر و هنر و هنرمندان است؛ تصاویر بخش آزاد هنر و هنرمندان هم در گالری نامی روی دیوار رفته است.

در طبقه دوم خانه، گالری تابستان به منتخبی از رویدادها مهم سیاسی، اجتماعی و ورزشی ایران و جهان از سیل بهار ۹۸ تا وقایع آبان‌ماه، تشییع سردار سلیمانی، سقوط هواپیمای اوکراینی و ... با عکس‌های بخش خبری و ورزشی سال اختصاص داده شده است.

تصاویر راه‌یافته در بخش مالتی مدیای هفدهمین تصویر سال نیز در دو نمایشگر مستقر در طبقه دوم در دو بخش آزاد و جوان نمایش داده می‌شوند. گالری میرمیران هم دربرگیرنده بیش از ۲۴۰ قاب عکس‌های موبایلی است.

منبع ایسنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار