معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش قزوین:

اجرای برنامه ارزشیابی کیفی و–توصیفی در ۹۷۵ واحد آموزشی ابتدایی قزوین

قزوین (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین از برگزاری برنامه ارزشیابی کیفی و– توصیفی در ۹۷۵ واحد آموزشی ابتدایی استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه ارزشیابی کیفی و–توصیفی در ۹۷۵ واحد آموزشی ابتدایی قزوین

سید یدالله حسینی در گفتگو با پانا، از برگزاری برنامه ارزشیابی کیفی - توصیفی با عنوان اجرای صحیح، بهبود و ارتقاء رویکرد نظام ارزشیابی کیفی - توصیفی، در یک هزار و 624 کلاس درس در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ خبر داد و گفت: ارزشیابی کیفی- توصیفی، رویکردی در ارزشیابی تحصیلی است که از طریق آن، از طرفی فرآیند جمع آوری، تحلیل و تفسیر اطلاعات مربوط به پیشرفت تحصیلی با بهره گیری از ابزارهای متنوع سنجش انجام می گیرد و از طرف دیگر، با بررسی دایمی وضعیت دانش آموز، نقاط ضعف احتمالی اصلاح و با بهبود و تعمیق یادگیری، زمینه ای برای رشد همه جانبه او فراهم می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به سیر تحول در نظام ارزشیابی و تکمیل فرآیند آن باید مراقب بود که خطای ذهنی در ذهن کارگزاران نظام آموزشی صورت نپذیرد و تحقق این هدف، مستلزم مراقبت از روند توسعه و استقرار این رویکرد در نظام آموزشی است. این امر نیز نیازمند توسعه کمی و کیفی آموزش معلمان و دیگر نیروهای شریک و سهیم در گسترش این رویکرد بوده و در این صورت می توان به موفقیت این نوآوری امید بست.

حسینی افزود: با تشکیل ۶۰ جلسه شورای راهبری کیفی - توصیفی در تمام مناطق ۱۴ گانه و بحث و تبادل نظر پیرامون اجرای صحیح و خلاقانه برنامه فوق نیازهای آموزشی همکاران احصاء شد و یک هزار و 738 همکار در ۵۷ کارگاه آموزشی با موضوعات تدریس های عملکردی، آشنایی با انواع بازخورد شرکت کردند و ۶۵۴ همکار، دوره ضمن خدمت ۲۴ ساعته با کد ۹۱۴۰۰۷۱۷ را گذرانده اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: با توجه به وضعیت کنونی و تعطیلی مدارس نکات تربیتی و مطالب آموزشی مرتبط با این برنامه در قالب فایل های صوتی و بروشور با موضوعات "آشنایی با روش های ارزشیابی کیفی - توصیفی، اولیا چگونه کودکان خود را ارزشیابی کنند؟ تدریس اکتشافی، تدریس تعاملی، سنجش مشاهده ای" تهیه و در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار