رایزنی‌های سوری- ایرانی برای تقویت همکاری‌های اقتصادی، تجاری و علمی

تهران (پانا) - نشست رایزنی‌ها میان وزیر آموزش عالی سوریه و مشاور معاون اول رئیس‌جمهوری ایران، در دمشق بر تقویت و گسترش همکاری‌ علمی مشترک متمرکز بود.

کد مطلب: ۱۰۹۰۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
رایزنی‌های سوری- ایرانی برای تقویت همکاری‌های اقتصادی، تجاری و علمی

به گزارش العالم، در نشست «بسام ابراهیم» وزیر آموزش عالی سوریه با «حسن دانایی‌فر» مشاور معاون اول رئیس‌جمهور ایران و رئیس کمیته توسعه روابط اقتصادی ایران، سوریه و عراق، که در مقر وزارت آموزش عالی و پژوهش‌های علمی در دمشق برگزار شد، طرفین درباره چشم‌انداز همکاری در زمینه بورس‌های تحصیلی، ایجاد برنامه‌های توانبخشی، آموزش و تبادل دانشجویان و اساتید و نیز برپایی کنفرانس‌های علمی و مراکز پژوهشی بحث و بررسی شد.

وزیر آموزش عالی سوریه با اشاره به روابط متمایز در حوزه علم و فناوری بین سوریه و ایران و طرح‌های همکاری علمی، فرهنگی و پژوهشی بین دو طرف، خاطرنشان کرد: ایران و مراکز علمی و پژوهشی این کشور در بسیاری از زمین‌های علمی پیشرفته بویژه رشته‌های پزشکی، فناوری نانو و سلول‌های بنیادی مسیری طولانی طی کرده‌اند.

دانایی‌فر نیز به نوبه خود بر اهمیت ارتقاء سطح روابط علمی و پژوهشی بین دانشگاه‌ها و همکاری دوجانبه برای دستیابی به بهترین نتایج در پروژه‌های علمی مشترک تأکید کرد.

در این نشست معاونان وزیر آموزش علمی و نایب رئیس دانشگاه دمشق و نیز برخی کارشناسان فنی و اعضای هیئت همراه ایرانی حضور داشتند.

«طلال البرازی» وزیر تجارت داخلی و حمایت از مصرف‌کننده سوریه در دیدار با هیئت ایرانی، درباره همکاری اقتصادی و تبادل تجاری میان دو کشور و راه‌های تقویت و توسعه روابط گفت‌وگو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار