برگزاری مسابقه مجازی عکس گلخانه خانگی در منطقه17

تهران(پانا)- مدیریت آموزش و پرورش منطقه 17، به مناسبت ۲۵ خرداد روز ملی «گل و گیاه» اقدام به برگزاری مسابقه‌ای تحت عنوان «گلخانه خانگی» در بین همکاران فرهنگی و دانش آموزان کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقه مجازی عکس گلخانه خانگی در منطقه17

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش منطقه 17، انسان همواره طالب زیبایی است. طبیعت و زیبائیهای آن نیز الهام بخش بشر برای خلق آثار بدیع است. ارتباط با طبیعت و لذت بردن از مناظر زیباى طبیعى، راهى ساده، ولى مهم، جهت کسب آرامش و تلطیف روح و روان آدمى است. کاشتن گل و گیاه و یا دریافت هدایایى مانند گل می ‏تواند بیش از هر چیز شادى و طراوت را به انسان هدیه دهد. تجربه نشان داده خریدن گل، کاشتن گل و گیاه و به طور کلى نگاه کردن به گل، باعث برانگیخته شدن احساس شادى، آرامش و طراوت، مثبت‏ اندیشى و دورى از غم و اندوه می‏ شود و افرادی که در محیط اطرافشان گل و گیاه وجود دارد، بیش از دیگران شاد و مهربان و سر زنده اند و می توانند این حس را با رفتار مثبت خود، به دیگران منتقل کنند. بنابراین در حال حاضر برای تضمین سلامت روان، رفع استرس و فشارهای عصبی که حاصل شیوع بیماری کرونا و فعالیتها و زندگی ماشینی است، رو آوردن به طبعیت و پرورش گل و گیاه ضروری است.

به همین علت مدیریت آموزش و پرورش منطقه 17، به همت معاونت پرورشی و تربیت بدنی همزمان با روز ملی گل و گیاه مسابقه‌ای تحت عنوان «گلخانه خانگی» در بین همکاران فرهنگی و دانش آموزان کرد. تا بتواند در بین خانوداه ها جهت پرورش گل و گیاه ایجاد انگیزه کند. شرکت کنندگان در این مسابقه تصاویر مربوط به گلخانه خانگی و یا گل و گیاه پرورش یافته در منزل خود را در فضای مجازی به نمایش گذاشتند که این امر با استقبال بی نظیر جامعه فرهنگی و دانش آموزان روبرو شد. که این مهم، نشان از روحیه لطیف و زیبا شناسی آنها دارد.

شرکت‌کنندگان می‌توانستند با ارسال آثار خود به دوستان و نزدیکان و گروههای خود ضمن افزایش بازدید آثار خود ، به ترویج داشتن یک گلخانه در منزل و تلطیف روحیه همگانی کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار