اهداف و راهبردهای امام صادق (ع) را در مبارزه با دشمنان ترویج کنیم

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد باید اهداف و راهبردهای امام صادق (ع) را در مبارزه با دشمنان ترویج کنیم و آن را در زندگی اجتماعی خود به کار ببندیم.

کد مطلب: ۱۰۹۰۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
اهداف و راهبردهای امام صادق (ع) را در مبارزه با دشمنان ترویج کنیم

محمدباقر قالیباف در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) در صفحۀ شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«بر ماست که در روز شهادت غریب مدینه، رئیس مذهب جعفری، مظهر مبارزۀ سیاسی علیه طاغوت، دانشمند بی‌بدیل، نمونۀ تقوا و انسانیت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، اهداف و راهبردهای ایشان را در مبارزه با دشمنان ترویج کنیم و آن را در زندگی اجتماعی خود به کار ببندیم.

بسیاری از خطوط زندگی پربرکت و درخشان امام جعفر صادق علیه السلام برای ما همچنان ناشناخته است؛ قدرت شگفت‌انگیز ایشان در استمرار خط جهاد، مقاومت و مبارزه که خط مشترک حرکت تمامی ائمه بوده است مثال‌زدنی و درس‌آموز است. شیعیان به خصوص در زمانی که فشار مستکبرین برای در هم شکستن جبهۀ حق در اوج خود قرار دارد باید از زندگی ایشان برای کادرسازی، تربیت نیروهای توانمند و متفکر، قدرت‌گیری علمی، کار جهادی تشکیلاتی و نظام‌مند و همچنین دفاع از اصول اعتقادی خود درس بیاموزند. زندگی امام و راهبردهای ایشان، درس عملیاتی قدرتمند شدن در عین مرزبندی با دشمنان و مبارزه با آن‌هاست.

رهبر معظم انقلاب سالها پیش دربارۀ زندگی حضرت امام جعفر صادق و لزوم شناخت بیشتر راهبردهای مبارزاتی ایشان فرموده‌اند: «امام صادق علیه‌السلام در اواخر دوران بنی‌امیه، شبکه‌ی تبلیغاتی وسیعی را که کار آن، اشاعه‌ی امامت آل‌علی علیه‌السلام و تبیین درست مسأله‌ی امامت بود، رهبری می‌کرد؛ شبکه‌ای که در بسیاری از نقاط دوردست کشور مسلمان، به ویژه در نواحی عراق و خراسان، فعالیت‌های چشمگیر و ثمربخشی دربارۀ مسأله‌ی امامت عهده‌دار بود، ولی این تنها یک روی مسأله و بخش ناچیزی از آن است. موضوع تشکیلات پنهان در صحنۀ زندگی سیاسی امام صادق علیه‌السلام و نیز دیگر ائمه علیهم‌السلام، از جمله مهم‌ترین و شورانگیزترین و در عین حال مجهول‌ترین و ابهام‌آمیزترین فصول این زندگینامه‌ی پرماجراست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار