استاندار گیلان در دیدار مدیران جهاد کشاورزی استان :

برندسازی تولیدات کشاورزی گیلان تقویت شود

رشت ( پانا) - استاندار گیلان اعلام کرد باید تولید صادرات محور محصولات کشاورزی مورد توجه باشد تا از این رهگذر، درآمد فعالان این بخش افزایش یابد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
برندسازی تولیدات کشاورزی گیلان تقویت شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع در دیدار با مدیران جهاد کشاورزی که به مناسبت روز جهاد کشاورزی برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت این مناسبت و اهتمام فعالان این عرصه که با اقدامات جهادگرانه در خدمت مردم هستند؛ از تلاش های کشاورزان در ایام شیوع کرونا و اهتمام آنان در بر عهده گرفتن تأمین امنیت غذایی قدردانی و یکی از مهمترین مولفه‌های اساسی در عرصه استقلال اقتصادی کشور را بخش کشاورزی عنوان و بیان کرد: کیفیت زندگی مردم تا حد زیادی به نوع کارکرد و عملکرد مدیران این بخش بستگی دارد و تقریباً می‌توان گفت هیچ حوزه‌ای یافت نمی شود که از نوع عملکرد بخش کشاورزی متاثر نباشد.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در بخش کشاورزی ادامه داد: بهره‌گیری از دانش و فنآوری می‌تواند یاریگر این حوزه باشد و در این میان شرکت های دانش بنیان در هوشمندسازی و تکمیل زنجیره های تولید در بخش کشاورزی، نقش بسزایی دارند که باید از آنها حمایت شود.

نماینده عالی دولت در گیلان، این استان را در تولید محصولات کشاورزی اعم از زراعت، باغبانی، دام و شیلات دارای ظرفیت بالایی در بهره برداری و دستآوردها از مراکز تحقیقاتی دانست و ادامه داد: انتظار می‌رود این مراکز با استفاده از فناوری های روز دنیا، پیوند با کشورهای صاحب سبک و متناسب‌سازی علم آنها با شرایط محلی استان بصورت خلاقانه، همواره چند قدم جلوتر از کشاورزان باشند و به گونه‌ای عمل کنند که کشاورزان، آنها را باور داشته باشند.

زارع افزود: به یقین رسالت ما حفظ منابع طبیعی و اراضی ملی است و دولت تدبیر و امید همواره نگاه ویژه ای به کشاورزی داشته و دارد و در سفرهای رئیس جمهوری به گیلان نیز مصوبات خوبی از این رهگذر نصیب استان ما شده که یکی از آنها تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری است و در کنار مزایای بسیار آن، زمینه رونق کشت دوم را فراهم کرد.

وی ترویج الگوی کشت را نیاز به اجماع همه جانبه خواند و گفت: لازم است براساس مزیت‌ها و ضرورت‌ها، در این خصوص فرهنگ‌سازی شود که برای استفاده از ظرفیت آموزش به فعالان این عرصه می‌توان از رسانه ملی و فضای مجازی استفاده و نیز محصولات استان گیلان را معرفی کرد.

استاندار گیلان بسته بندی و برندسازی محصولات کشاورزی را از موضوعاتی دانست که نقش بسزایی در جلب نگاه مصرف کنندگان دارد و بر لزوم تقویت این بخش تأکید کرد.

وی با اشاره به حادثه خیز بودن گیلان و خسارت هایی که به کشاورزی متاثر از این مسئله وارد می آید، گفت: امر بیمه اگر در سایر زمینه ها لازم محسوب می شود، در کشاورزی واجب است و همواره به کشاورزان باید توصیه شود که از این خدمت استفاده کنند.

زارع با یادآوری عنوان جهش تولید برای سال جاری ادامه داد: با بهره‌گیری از فرصت اقتصاد مقاومتی در جهت رشد و توسعه بخش کشاورزی، باید بانک اطلاعاتی در خصوص پروژه‌های قابل واگذاری به سرمایه گذاران تهیه و در این عرصه گام هایی جدی و عملیاتی برداشته شود.

وی زراعت چوب را از موضوعات مهم استان و مورد تأکید رئیس جمهوری عنوان و اضافه کرد: تلاش‌هایی در این ارتباط آغاز شده اما باتوجه به سرمایه گذاری‌های شکل گرفته در بخش تولیدات چوبی، نیازمند کاشت بیشتر درخت برای حفظ و توسعه منابع طبیعی هستیم.

استاندار گیلان در ادامه سخنانش چای را از محصولاتی عنوان کرد که به گواه همگان از جمله خود چایکاران رو به نابودی بود و در دولت تدبیر و امید با همتی مضاعف احیاء شد و گفت: باید کوشید تا این مسیر به ارتقاء منافع چایکاران منتهی شود و البته پرورش ابریشم نیز باید بعنوان یک درآمد تکمیلی در کنار سایر فعالیت های کشاورزی مورد توجه باشد.

وی توسعه پایدار بخش کشاورزی را زمینه ساز بهبود معیشت کشاورزان خواند و امنیت غذایی مردم را نیازمند عزم جدی عنوان کرد تا تولیدات پایدار برای نسل های آینده حفظ شود.ز

زارع، ظرفیت وجود کشورهای همسایه در مجاورت گیلان به ویژه اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ارتباط تنگاتنگ با آنان را بسترساز رشد صادرات محصولات کشاورزی دانست و گفت: باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده شود.

همچنین در این جلسه علاوه بر رئیس سازمان جهاد کشاورزی، شماری از مدیران دولتی و بخش های صنفی و غیردولتی جهاد کشاورزی استان نیز گزارش ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار