نماینده ولی فقیه در استان یزد: زمینه احیای روستاها و مهاجرت معکوس روستاییان فراهم شود

یزد (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه زمینه احیای روستاها و مهاجرت معکوس روستاییان فراهم شود عنوان کرد مدیریت مصرف آب در روستاها با جدیت بیشتری دنبال شود.

کد مطلب: ۱۰۹۰۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ولی فقیه در استان یزد: زمینه احیای روستاها و مهاجرت معکوس روستاییان فراهم شود

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با مدیران و معاونین جهاد کشاورزی استان یزد با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: در حوزه جهش تولید باید مراقبت لازم را داشته باشیم که روندهای دست و پاگیر اداری ما را از حرکت به سمت جلو باز ندارد.
وی با اشاره به اینکه تحقق جهش تولید نیازمند ترویج روحیه جهادی در جامعه است تصریح کرد: الان در هیچ کاری نمی توان بدون توجه به نوآوری و خلاقیت حرکت کرد و حتما باید تمام عرصه ها به صورت مداوم به دنبال ایجاد نوآوری باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه متاسفانه سیستم آموزشی در ایران به گونه ای است که این نوآوری و خلاقیت در بین دانش آموزان و دانشجویان نهادینه نمی شود گفت: برخی افراد همیشه از وجود کشاورزی در یزد ایراد می گیرند و به بهانه های مختلف به آن انتقاد می کنند در حالی که اگر همین میزان کشاورزی را در استان نداشته باشیم سبب گرم تر و خشک تر شدن یزد می شود.
ناصری یزدی افزود: لازم است متخصصان و نخبگان این حوزه در استان بنشینند و راهکارهای استفاده بهتر از منابع آبی برای افزایش سطح بهره وری و کاهش و مدیریت مصرف آب را بررسی کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.
امام جمعه یزد گفت: در طول تاریخ یزد با مشکلات بسیار زیادی در حوزه خشکسالی و کم آبی روبرو بوده ولی با تمام سختی ها و کمبود امکانات، پیشینیان ما با توجه به کشاورزی و درختکاری، نگذاشتند یزد به کویر بدون آب و علف تبدیل شود.
وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید نسبت به روستاها و زمینه سازی مهاجرت معکوس به آن توجه داشته باشند گفت: در روستاها بحث مدیریت آب ضعیف است در حالی که از اهمیت بالایی برخوردار است و می توان با برنامه ریزی دقیق، تمام روستاها را مجددا احیا کرد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: در صورتی که مدیریت مصرف آب داشته باشیم و از سیستم های آبیاری نوین بهره گیری کنیم، در طول چند مدت، زمینه احیای مجدد روستا و بازگشت روستاییان فراهم می شود.
ناصری یزدی با اشاره به اینکه مهمترین مسئله در هر کشوری بحث امنیت غذایی است گفت: باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشیم و به گونه ای برنامه ریزی و فعالیت کنیم که در بحث مواد غذایی هیچ وابستگی به بیگانگان نداشته باشیم و زمینه خودکفایی کامل کشور در این عرصه فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار