رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد: امنیت غذایی یکی از مهمترین مولفه های هر جامعه ای است

یزد (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از مهمترین مولفه های هر جامعه ای است، گفت تولیدات دامی و کشاورزی یزد بیش از یک میلیون و 800 هزار تن است.

کد مطلب: ۱۰۹۰۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد: امنیت غذایی یکی از مهمترین مولفه های هر جامعه ای است

سیدجمال سجادی پور در دیدار مدیران و معاونین جهاد کشاورزی یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) و با اشاره به اینکه امنیت غذایی یکی از مهمترین مسائلی است که باید در جامعه مد نظر داشته باشیم گفت: دشمن به صورت ویژه این عرصه را مورد هدف قرار داده و تلاش می کند تا امنیت غذایی مردم در ایران را بگیرد.
وی تصریح کرد: در استان یزد به دلیل محدودیت هایی که در منابع آبی داشتیم، لازم بود رویکرد ما به این سمت می رفت که به جای توسعه افقی، توسعه عمودی را در بخش کشاورزی در دستور کار خود قرار دهیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد بیان کرد: قطعا کسی می تواند بگوید که روحیه جهادی، ایمان به خدا و اعتقاد و باور قلبی به این شعار حضرت امام را داشته باشد و به حمدالله در جهاد کشاورزی این شعار محقق شد.
سجادی پور خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی استان یزد ما کمتر از یک درصد مجموعه سطح کشت کشور را داریم ولی امروز حرکت به سمت کشاورزی اقتصادی سبب شده که ما با وجود همه اینها، در بسیاری از محصولات و کالاهای اساسی در کشور دارای جایگاه باشیم و این به مدد کشاورزان سخت کوش یزد است.
وی با بیان اینکه امروز به حمدالله در اقلام اساسی از جمله شیر، گوشت مرغ، تخم مرغ و حتی گوشت قرمز خودکفا باشیم گفت: در گوشت دام سنگین 70 درصد تولید استان مازاد نیاز استان است و در حالی که در گوشت قرمز وابستگی به دیگر استانها داریم، در دام سنگین هیچ کمبودی نداریم و به دیگر استان ها هم صادر می کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد بیان کرد: این موضوع نشان می دهد که وقتی یزد با این حجم محدودیت ها توانسته به موفقیت های بزرگی از این قبیل دست پیدا کند، قطعا در کل کشور هم ظرفیت های بسیاری هست که می توان با روحیه جهادی از همه آنها استفاده لازم را برد.
سجادی پور با بیان اینکه مجموع تولیدات گلخانه ای یزد 542 هزار تن است گفت: علاوه بر این در استان یزد 400 هزار تن تولیدات دامی و 590 هزار تن زراعی و 270 هزار تن تولیدات باغی داریم که مجموع این تولیدات، بیش از یک میلیون و 800 هزار تن می شود.
وی با بیان اینکه 52 درصد از تولیدات دامی یزد با تکیه بر آب مجازی با 400 هزار تن تولید و در حوزه تولیدات گلخانه ای با 4 درصد آب مصرفی رخ می دهد و این رویکرد را نشان می دهد که با وجود هجمه هایی که به استان صورت می گیرد که کشاورزی بزرگترین مصرف کننده آب استان است، حرکت بخش کشاورزی و دام پروری استان به سمت مدیریت مصرف آب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار