توسعه فضاهای آموزشی استان مرکزی با همکاری استانداری

رخشانی‌مهر: در سال ۹۶ اعتبار مصوب ما ۲۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم با رشد صعودی به ۳ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است

تهران (پانا) - تفاهم‌نامه ساخت و تکمیل فضاهای آموزشی استان مرکزی میان سازمان نوسازی مدارس کشور و استانداری مرکزی منعقد شد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
توسعه فضاهای آموزشی استان مرکزی با همکاری استانداری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، تفاهم‌نامه‌ای برای رفع مشکلات فضاهای آموزشی و پرورشی و ضرورت حفظ سلامت دانش آموزان و استفاده از سرویس‌های بهداشتی مناسب همچنین جمع آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز با حضور سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی و مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور منعقد شد.

در این مراسم رخشانی‌مهر با اشاره به اجرای پروژه های متعدد آموزشی برای سال تحصیلی جدید بیان کرد: هرچه به سمت مهرماه می رویم پروژه های بیشتری به ثمر می‌رسد و برای آن برنامه‌ریزی داریم.

وی به موضوع اهمیت مکان‌یابی مدارس اشاره کرد و گفت: در کشور تعداد قابل توجهی مدرسه خالی از دانش آموز داریم و این موضوع به دلیل بی دقتی در مکان یابی است که برای رفع این مشکل سامانه جامعی را راه اندازی کردیم که به زودی رونمایی می‌کنیم و برای پیشبرد بهتر کار نیازمند همکاری سایر دستگاه ها هستیم تا آمار و اطلاعات مربوطه را در اختیار این سامانه بگذارند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به اجرای طرح آجر به آجر هم اشاره و اظهار کرد: از طریق این طرح سعی داریم مردم مشتاق برای ورود به عرصه مدرسه سازی را با هر اعتباری در این امر مشارکت کنیم همچنین سامانه مهر مدرسه را راه اندازی کردیم تا امکان کمک‌های نقدی و غیر نقدی وجود داشته باشد.

رخشانی‌مهر به وضعیت اعتبارات کمک به پروژه‌های خیرساز هم اشاره و بیان کرد: در سال ۹۶ اعتبار مصوب ما ۲۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم با رشد صعودی به ۳ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است و رئیس سازمان برنامه و بودجه هم از پرداخت ۱۰۰ درصدی اعتبارات خبر داده است.

وی اظهار کرد: مبلغ کل این تفاهم نامه ۲۰ میلیارد تومان است که سهم نوسازی مدارس کشور ۱۰ میلیارد تومان و سهم استانداری ۱۰ میلیارد تومان خواهد بود.

در ادامه آقازاده با بیان اینکه برای توجه به فضاهای آموزشی مانند سال گذشته توافق همکاری خواهیم داشت، بیان کرد: با توجه به اینکه میزان افزایش اعتبارات در استان ما رشد قابل توجهی داشته است انتظار می‌رود شرایط تامین فضای آموزشی روند مبنی را طی کند.

وی با استقبال از اجرای طرح آجر به آجر اظهار کرد: به فرمانداران هم این موضوع را تاکید می کنیم که نگاه جدی به تشکیل کارگروه برای اجرای این طرح داشته باشند و آن. را به مرحله اجرا برسانند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: در نظر داریم اولویت اصلی این قرارداد برای جمع آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر جمعیت باشد و باید با توجه به شرایط موجود به ارتقای شاخی های قصه‌ای آموزشی بپردازیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار