موسوی: خارج کردن ائتلاف سعودی از لیست ناقضین حقوق کودک منزجرکننده است

تهران(پانا) -سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد؛خارج کردن ائتلاف سعودی از لیست سیاه ناقضین حقوق کودک منزجر کننده است.

کد مطلب: ۱۰۹۰۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
موسوی: خارج کردن ائتلاف سعودی از لیست ناقضین حقوق کودک منزجرکننده است

به گزارش اداره کل دیپلماسی عمومی و روابط عمومی وزارت امور خارجه، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به خروج نام ائتلاف سعودی از فهرست نقض‌کنندگان حقوق کودکان از سوی دبیر کل سازمان ملل متحد، ضمن اظهار تاسف از این رویکرد اظهار داشت: دبیرکل سازمان ملل متحد، در حالی نام ائتلاف سعودی را از فهرست کودک کشان حذف کرده است که به اعتراف سازمان‌های بین المللی، جمع زیادی از کودکان و نوجوانان یمنی در فجایعی همچون بمباران اتوبوس حامل دانش آموزان، بمباران هوایی منازل مسکونی و مدارس و بیمارستان‌ها جان خود را از دست داده‌اند که اخبار و تصاویر دردناک مربوط به آنها غیر قابل کتمان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: البته اینگونه اقدامات مسبوق به سابقه است؛ همچنانکه در سال ۲۰۱۵ نیز دبیرکل وقت سازمان ملل متحد نام عربستان سعودی را از همین فهرست خارج و علت آن را تهدید مالی عربستان علیه سازمان ملل متحد عنوان کرد.

موسوی در ادامه اظهار داشت: متاسفانه برخی در سازمان ملل متحد با دلارهای سعودی به دنبال تطهیر این کشور از جنایاتی هستند که علیه کودکان و زنان یمنی انجام می‌شود و این در حالی است که بر اساس اعلام دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل، در هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی بر اثر پیامدهای جنگ و محاصره‌ای که از سوی ائتلاف سعودی بر یمن تحمیل شده جان خود را از دست می‌دهد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه منطقی که بر پایه آن کشته شدن و آسیب دیدن "فقط ۲۲۲ کودک" در حملات نیروهای عربستان دلیلی برای خارج کردن این کشور از لیست سیاه ناقضین حقوق کودک در مناقشات مسلحانه دانسته شود!! شوک آور و منزجر کننده است، افزود: نتیجه‌ای که منطقاً حاصل می‌شود این است که کشته شدن و آسیب دیدن این تعداد کودک یا برای دبیرخانه این سازمان یک واقعیت غیر مهم است یا انجام آن توسط کشوری مانند عربستان در مقایسه با سوابق قبلی یک پیشرفت قابل تشویق! تلقی می‌شود که شاهدی دیگر بر مدعای گزینشی بودن رویکردها و استانداردهای دوگانه در زمینه حقوق بشر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار