دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر:

بستری ۲۰مبتلای جدید به کرونا در بیمارستان های استان بوشهر

بوشهر(پانا)_دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰مورد مبتلای جدید به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند .

کد مطلب: ۱۰۹۰۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
بستری ۲۰مبتلای جدید  به کرونا  در بیمارستان های استان بوشهر

سعید کشمیری اظهار کرد : خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷مورد از موارد بستری مبتلا به کرونا با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

کشمیری با اشاره به افزایش پنج مورد مبتلای جدید بستری در بخش‌های مراقبت ویژه افزود: در حال حاضر ۱۸بیمار مبتلا به کرونا در بخش ICU تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: ۶۲ مورد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

وی با بیان اینکه ۱۸۹نفر بیمار حاد تنفسی در ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان‌های استان بوشهر مراجعه کرده‌اند تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا در کشور و استان بوشهر تاکنون ۱۰ هزار و ۶۸۰بیمار حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان بوشهر مراجعه کرده‌اند. دکتر کشمیری بیان کرد: تاکنون سه هزار و ۵۲ نفر از بیماران حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند که دو هزار ۸۶۳نفر از آن‌ها از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه تاکنون ۳۷نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داده اند افزود: متاسفانه امروز یک آقای ۷۵ساله ساکن شهرستان گناوه و یک خانم ۸۱ ساله ساکن شهرستان دشتستان که هر دارای سابقه بیماری زمینه ای بودند، فوت کرده اند.

کشمیری با تأکید بر ضرورت استفاده هم استانی‌ها از ماسک عنوان کرد: مؤثرترین روش محافظت در برابر کرونا ماسک است ‏و اگر فرد سالم و شخص بیمار هر دو ماسک نزنند خطر انتقال ویروس بیش از ۷۰ درصد است.‏

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر تصریح کرد: اگر فرد سالم ماسک بزند ولی فرد بیمار ماسک نزند خطر به کمتر از ۵۰ ‏درصد کاهش می‌یابد و این در حالی است که اگر فرد بیمار و سالم هر دو از ماسک استفاده کنند خطر انتقال بیماری تا ۹۵ درصد ‏کاهش پیدا می‌کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار