برگزاری اولین جلسه کارگروه آموزشی مدیران منتخب مقطع ابتدایی در اداره‌کل شهرستان‌های استان تهران

تهران(پانا)- با حضور معاون آموزش ابتدایی و مشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، اولین جلسه کارگروه آموزشی مدیران منتخب مقطع ابتدایی در سالن شماره 1 اداره‌کل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین جلسه کارگروه آموزشی مدیران منتخب مقطع ابتدایی در اداره‌کل شهرستان‌های استان تهران

در ابتدای جلسه آمنه مغیثی مشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران ضمن خوش‌آمدگویی به مدیران حاضر در جلسه از زحمات و ایثارگری‌های همکاران که با خلاقیت و تلاش وصف‌نشدنی در امر آموزش به صورت مجازی خوش درخشیدند؛ قدردانی کرد و گفت: در این ایام و با تعطیلی مدارس و تبدیل نحوه آموزش از حضوری به مجازی نقش کلیدی مدیران در هماهنگ کردن نیروی انسانی و ارتباط مناسب بین معلم و دانش‌آموز بر همگان مشخص شد.

او با اشاره به اهمیت راه‌اندازی شبکه شاد گفت: این شبکه از ظرفیت برگزاری همین جلسات به‌صورت آنلاین هم برخوردار است و محور جلسه امروز نیز صحبت درباره این شبکه و نقاط ضعف و قوت آن خواهد بود.

مغیثی با تاکید بر اینکه وقتی کاری را انجام می‌دهیم باید نتیجه و ثمره آن را طی زمان شاهد باشیم، ادامه داد: در این کارگروه برآن هستیم تا برای مشکلات راه حلی یافته و گام مثبتی برداریم زیرا شناسایی و مطرح کردن مشکلات بدون پیدا کردن راهکار برای آن‌ها کار تاثیرگذاری نخواهدبود.

مشاور اجرایی مدیرکل آشتی بین مدرسه و خانواده را از مهمترین دستاوردهای این ایام نام برد و تصریح کرد: با ماندن بچه‌ها در خانه و محول شدن برخی از وظایف معلمان به اولیا، زحمات و تلاش‌های معلمان بیش از گذشته مشخص شد و از این پس بهتر است که مدیران مدارس برای مشارکت اولیا در امور مدارس برنامه‌هایی را تدارک ببینند.

مغیثی با تاکید بر اهمیت یادگیری در دوره ابتدایی و مهارت‌محور کردن آموزش دانش‌آموزان گفت: باید از ظرفیت و پتانسیل دانش‌آموزان کشور در جهت گسترش برخی مهارتها استفاده کرد. همچنین از نظام سنجش و ارزیابی، ظرفیت خیرین در تسهیل امور مدارس، تکریم نیروی انسانی و متمرکز شدن بر حل مشکلات به عنوان مواردی که پیش روی مدیران است نام برد.

در ادامه جلسه، مدیران منتخب استانی در کارگروه آموزشی به بیان نحوه اداره مدارس مربوطه در ایام تدریس مجازی و راهکارها و نقاط ضعف و قوت این نوع از آموزش پرداختند.

نکات مثبت و قابل توجه آموزش مجازی که از سوی مدیران مطرح شد:

قوی‌تر شدن نظارت بالینی_مجازی مدیر و وارد شدن شخص مدیر در امر آموزش

تبدیل تهدید به فرصت و استفاده بهینه از محیطهای دیگر برای آموزش

استفاده از تدریس دانش‌آموزان

تبدیل آموزش‌دهنده از مرجع قدرت به راهبر آموزشی

تبدیل اولیا به شرکای آموزشی

ارتباط مدیر با تک‌تک اولیا و دانش‌آموزان

نکات منفی آموزش مجازی که از سوی مدیران مطرح شد:

سرعت پایین اینترنت

عدم دستیابی همه دانش‌آموزان به وسایل الکترونیکی لازم جهت آموزش

عدم امکان حذف و اضافه در شبکه شاد

پیشنهادات نیز به این شرح بود:

امکان بازدید ادارت از فعالیتهای آموزشی مدارس

استفاده از نیروهای تربیت معلم

پرداختن به پیش‌دبستانی در شبکه شاد

کاهش حجم محتوای آموزشی در مقطع ابتدایی

انجام کارهای اثرگذار و کیفی که منجر به تغییرات مثبت شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار