مدیر کل آموزش و پرورش استان در جلسه شورای هماهنگی اجرای سند تحول:

سند تحول بایستی در رفتار دانش آموزان نمود داشته باشد/همه باید در زمینه تغییر تلاش کنند

زنجان (پانا) - جلسه شورای هماهنگی اجرای سند تحول بنیادین با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، معاونین و سایر اعضا شورا در سالن شهید تجلی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار گردید.

کد مطلب: ۱۰۹۰۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بایستی در رفتار دانش آموزان نمود داشته باشد/همه باید در زمینه تغییر تلاش کنند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روایط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، ابراهیم رفیعی در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از تمام همکاران در حوزه معاونت پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی و در مناطق و نواحی استان، بابت تدوین برنامه ها و پیگیری موضوعات در این خصوص، اظهار داشت: در تدوین و اجرای برنامه های یک سازمان اولین موضوع، فضایی است که برنامه در آن شکل میگیرد و این فضا فوق العاده اهمیت دارد.

رفیعی با تاکید بر این نکته که انتظارمان از تدوین برنامه در استان، یک برنامه تاکتیکی و از مدرسه یک برنامه عملیاتی است، افزود: در سطح مدرسه باید از رفتار دانش آموزان، سند را دنبال کنیم به طوری که در رفتار دانش آموزان نمود داشته باشد.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان با اشاره به 14 اصل مدیریتی دمینگ، تصریح کرد: برنامه ها ضرورت دارد در یک بازه زمانی کنترل و برخی موانع آن برطرف شود و تمامی اجزای تشکیل دهنده سیستم روابط منطقی و اصولی با یکدیگر داشته باشند تا به اهدافی که مدنظر است دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: داشتن انسجام و ثبات در هدف و پذیرش فلسفه برنامه، دو اصل مهم و ضروری در اجرای خوب برنامه ها است و تا زمانی که افراد انسجام در هدف نداشته باشند و فلسفه آن را نپذیرند در اجرا دچار مشکلات اساسی خواهیم بود.

رفیعی بیان داشت: مسئله اساسی دیگر نهادینه کردن آموزش های ضمن خدمت کاربردی و مفید است تا افراد به آموزش ها باور داشته باشد و طبق نیاز به طور فعال شرکت کنند چرا که آموزش در واقع یک سرمایه گذاری پنهان است.

وی اضافه کرد: نهادینه کردن برنامه های خود به سازی از دیگر اصول اساسی و مهم در مدیریت و برنامه ریزی است و همه باید در زمینه تغییر تلاش کنند.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: روند اجرایی آموزش و پرورش استان به شکل جهشی بهبود پیدا کرده است و کارها در مدار خوبی جریان دارد و امیدواریم امسال نوع نگاهمان دربرنامه ریزی، بهتر از سالهای قبل باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار