گزارش پانا از افشاگری بزرگ علیه مرد پولدار فوتبال ایران

گواردیولای ایرانی افشاگری کرد؛ سناریوی جدید از تلاش‌ محمدرضا زنوزی برای تعطیل کردن فوتبال ایران

تهران (پانا) - محمدرضا زنوزی عزم خود را جزم کرده است تا فوتبال ایران در این فصل تعطیل شود، او پس از اینکه علم پزشکی را زیر سوال برد و نامه تهدیدآمیز نوشت، در آخرین اقدام طومار جعلی جمع‌آوری کرده است.

کد مطلب: ۱۰۹۰۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
گواردیولای ایرانی افشاگری کرد؛ سناریوی جدید از تلاش‌ محمدرضا زنوزی برای تعطیل کردن فوتبال ایران

این اولین بار نیست که محمدرضا زنوزی، مالک متمول باشگاه‌های تراکتور تبریز و ماشین‌سازی تبریز برای تعطیل شدن فوتبال ایران دست به کار شده بود، او طی چند ماه گذشته تمام تلاش خود را برای به ثمر رسیدن این هدف انجام داده است.

روند تلاش‌های خاص برای تعطیل شدن فوتبال ایران

ابتدا علم پزشکی توسط او با مطرح کردن این موضوع که « هر فوتبالیستی کرونا بگیرد باید فوتبال را کنار بگذارد، زیرا 40 تا 50 درصد ریه‌اش از بین خواهد رفت و دیگر نمی‌تواند به صورت حرفه‌ای ورزش کند» زیر سوال رفت و ادعایی عجیب را مطرح کرد که پوچ بودن این ادعا در گفت‌وگویی که خبرگزاری پانا با دکتر محمدرضا صالحی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی منتشر کرد تایید شد.

پس از اینکه بازی با علم پزشکی و مطرح کردن فرضیه‌ای خیالی شکست خورد، نوبت به امضا نامه تهدیدآمیز رسید و نامه‌ای که توسط تراکتور، ماشین‌سازی تبریز، شهر خودرو مشهد و نساجی مازندران امضا شده بود و در آن نامه این باشگاه‌ها اعلام کردند در صورت اصرار به ازسرگیری لیگ برتر از مسابقات انصراف خواهند داد. البته نکته جالب توجه این بود که باشگاه‌های شهر خودرو و نساجی برنامه‌های آماده‌سازی خود برای شروع مجدد لیگ را به صورت دقیق پیگیری می‌کنند و حتی قرار است هفته آینده شهر خودرو دیداری دوستانه با پرسپولیس داشته باشد. موضوعی که نشان‌دهنده این است که تهدید صورت گرفته توسط این باشگاه‌ها در حد تهدید بوده و عملی نخواهد شد.

پس از انتشار این نامه و بی‌اثر بودن این تهدید، روز گذشته برخی سایت‌های خبری طوماری را با امضا تعدادی از بازیکنان و سرمربی‌های لیگ برتری منتشر کردند که امضا کنندگان این طومار خواهان تعطیل شدن مسابقات لیگ برتر بودند و تهدید کرده بودند اگر با درخواست آنها موافقت صورت نگیرد، به فیفا شکایت خواهند کرد که فدراسیون جهانی فوتبال حکم تعطیل شدن لیگ برتر ایران را صادر کند.

گواردیولای ایرانی افشاگری کرد

بعد از انتشار این طومار در سایت‌ها و فضای مجازی، سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران به صراحت اعلام کرد که با برخی از اسامی که زیر نامه امضا کرده‌اند حرف زده و آنها امضا چنین درخواستی را تکذیب کرده‌اند. ساعاتی بعد محمدرضا زنوزی مالک متمول تراکتور روی در گفت‌وگوی زنده تلفنی با صدا و سیما رسما تهدید کرد اگر با درخواست آنها مبنی بر تعطیلی لیگ برتر مخالفت شود، به فیفا شکایت خواهند کرد.

هر چند شاید درباره ادعای سهیل مهدی برخی شک و شبهه داشته باشند، اما اظهار نظر امروز عبدالله ویسی سرمربی تیم پیکان علامت سوال بزرگی را برای فوتبال ایران و مراجع قضایی فدراسیون فوتبال حل کرد. ویسی در گفت‌وگویی که دقایقی قبل توسط خبرگزاری فارس منتشر شده به صراحت اعلام کرده است که مخالف تعطیل شدن لیگ برتر است و مهم‌تر اینکه درباره وجود امضای او زیر طومار افشاگری مهمی را انجام داده است. ویسی که به گواردیولای فوتبال ایران مشهور است درباره حضور امضای او زیر نامه رسما اعلام است که محمدرضا زنوزی به او گفته که این نامه درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و خبر نداشته که متن نامه تهدیدآمیز و در ارتباط با تعطیلی لیگ برتر بوده است. ادعایی که شاید خیلی از سوال‌ها و ابهامات را درباره تلاش برای تعطیل کردن فوتبال ایران را جواب دهد و شاید باعث شود تا ارکان قضایی فدراسیون فوتبال وارد ماجرا شده و به بررسی علت این تلاش‌ها بپردازند.

درخواستی برای زیر پا گذاشتن قانون

البته خارج از این مباحث باید اشاره کرد که ظاهرا افرادی که برنامه‌ریز اصلی پروژه تعطیلی لیگ برتر ایران هستند و شاید به محمدرضا زنوزی هم مشاوره می‌دهند، این نکته را فراموش کرده‌اند که فدراسیون جهانی فوتبال تحت هیچ شرایطی وارد مباحث داخلی فوتبال کشورها نخواهد شد و تا زمانی که تخلفی مبنی بر دخالت سیاست در فوتبال صورت نگیرد، فیفا به خود اجازه دخالت در مسائل داخلی را نخواهد داد.

در همین راستا بود که فیفا در روزهایی که لیگ‌ها تعطیل شده بودند رسما تاکید کرد تصمیم‌گیری درباره ادامه برگزاری یا لغو مسابقات لیگ برتر بر عهده فدراسیون‌ها خواهد بود و فیفا هیچ نوع توصیه‌ و دستوری به غیر از اجرای پروتکل‌های بهداشتی به فدراسیون‌‎ها نخواهد داشت و حتی اگر یک درصد هم چنین نامه‌ای به فیفا برسد، پاسخ فدراسیون جهانی فوتبال کاملا واضح و مشخص است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار