حسن ملکی: در کنار تدریس کتب درسی باید از محتواهای دیگری در قالب بسته‌های یادگیری استفاده شود

اگر شرایط به نحوی باشد که در سال تحصیلی پیش رو، دانش‌آموزان به طور کلی نتوانند در مدرسه حضور پیدا کنند باید در این ارتباط یک الگوی کامل آموزش مجازی طراحی شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، شبکه شاد را در حد خود برنامه موفقی دانست و عنوان کرد در کنار تدریس کتب درسی باید از محتواهای دیگری در قالب مجموعه بسته‌های یادگیری استفاده شود.

کد مطلب: ۱۰۹۰۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
حسن ملکی: در کنار تدریس کتب درسی باید از محتواهای دیگری در قالب بسته‌های یادگیری استفاده شود

حسن ملکی در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو با اشاره به تلاش وزارت آموزش و پرورش در راستای اجرای برنامه‌های تحولی در این وزارتخانه از جمله در زمینه کتب درسی و محتوای آن گفت: بر اساس اهمیت این موضوع و تاکید بر عملیاتی کردن این اسناد تحولی بر اساس الگوهای مشخص، کارگروه‌هایی در این راستا تشکیل شده است و امیدواریم تا پایان سال جاری نقشه تحولی را با یک نگاه بنیادین در زمینه راهنمای برنامه ریزی درسی طراحی کنیم و در سال ۱۴۰۰ آنها را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه وزارت آموزش و پرورش به تولید «بسته‌‌های یادگیری» توجه ویژه‌ای دارد، افزود: معتقدیم اکنون دیگر فقط کتاب درسی برای آموزش به دانش‌آموزان کفایت نمی‌کند و در کنار تدریس کتب درسی باید از محتواهای دیگری در قالب مجموعه بسته‌های یادگیری استفاده شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این برنامه رادیویی با بیان اینکه در ایام شیوع ویروس کرونا در کشور برای این که دانش‌آموزان بتوانند از خدمات آموزشی برخوردار شوند و خللی در روند آموزش آنها پیش نیاید وزارت آموزش و پرورش اقدام به ایجاد شبکه شاد کرد، گفت: این شبکه دارای مشکلاتی است اما در حد خودش یک برنامه موفق بوده است.

ملکی با تاکید بر اینکه نام دیگر شبکه شاد، کلاس درس مجازی است، افزود: وزارت آموزش و پرورش در قالب برگزاری جلساتی در حال بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با این شبکه است تا بتواند آنها را رفع کند و آموزش غنی تری را به دانش‌آموزان ‌ارائه کند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان این که ممکن است در سال تحصیلی پیش رو نیز بر اثر شیوع ویروس کرونا در کشور، دانش‌آموزان در ایامی از سال نتوانند به مدرسه بروند، اشاره کرد: در این چارچوب در حال طراحی «الگوی ترکیبی» برای پاسخ به نیاز آموزشی دانش‌آموزان هستیم. اگر خدای نکرده شرایط به نحوی باشد که در سال تحصیلی پیش رو، دانش‌آموزان به طور کلی نتوانند در مدرسه حضور پیدا کنند باید در این ارتباط یک الگوی کامل آموزش مجازی طراحی شود.

ملکی همچنین با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان نگران آموزش و تحصیل خود در سال تحصیلی پیشرو نباشند، در پاسخ به سوال دیگری در مورد علت به تعویق افتادن زمان برگزاری کنکور نیز گفت: بر اساس مجموعه شرایط محیطی، روانی، اجتماعی و آموزشی که شیوع ویروس کرونا در کشور به وجود آورد، مسئولان تصمیم گرفتند تا برای ایجاد شرایط بهتر برای برگزاری کنکور، زمان برگزاری آن را به تعویق بیاندازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار