هشدار محیط زیست: آتش سوزی در کمین جنگل‌ها و مراتع مازندران

ساری (پانا) - اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در اطلاعیه‌ای با اشاره به افزایش دمای هوا، نسبت به هرگونه آتش سوزی در جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی استان هشدار داد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
هشدار محیط زیست: آتش سوزی در کمین جنگل‌ها و مراتع مازندران

حفاظت محیط زیست مازندران توصیه کرده است که گردشگران و رانندگان هنگام عبور از مسیرهای مرتعی و جنگلی، از پرتاب ته سیگار به حاشیه جاده‌ها خودداری کنند، چراکه این کار می‌تواند به وقوع آتش‌سوزی در جنگل منجر شود.
کشاورزان، دامداران، گردشگران و تمام کسانی که در محیط های طبیعی و باز برای فعالیت یا تفریح حاضر می‌شوند از روشن کردن آتش جدا خودداری کنند.
آتش زدن زمین‌های کشاورزی علاوه بر تخریب و آلودگی محیط زیست، یکی از علل و عوامل وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع است، بنابراین کشاورزان از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع جدا خودداری کنند.
همچنین از رهاسازی مواد شیشه‌ای نظیر انواع بطری شیشه‌ای و پلاستیکی در داخل جنگل‌ها و مراتع که سبب انعکاس نور و اشتعال علوفه خشک کف جنگل‌ها می‌شود، جدا خودداری شود.
این اداره از شهروندان خواسته با مشاهده آتش‌سوزی، مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها، محیط‌بانی‌ها، شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، دهیاری‌ها اطلاع دهند تا با بسیج امکانات و هماهنگی‌‍های لازم، عملیات اطفاء حریق در سریعترین زمان انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار