مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد :

تمامی گلزارهای شهدای سراسر استان ساماندهی میشود

بهاباد (پانا) - مدیرکل بنیاد شهید و امورایثار گران یزد با تاکید بر ساماندهی گلزارهای شهدای سراسر استان گفت : مزار شهید می‌تواند به‌ عنوان یک سند مانع از تحریف یا فراموشی تاریخی در اذهان مردم شود.

کد مطلب: ۱۰۹۰۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
تمامی گلزارهای شهدای سراسر استان ساماندهی میشود

حجت‌الاسلام عباس زارع در دیدار با فرماندار بهاباد با تاکید بر اینکه الگوسازی شهدا برای جامعه باید در اولویت کارها باشد و شهدا و سیره شهدا باید به نسل جوان ما معرفی شود اظهار داشت: شهدا الگوهای واقعی جامعه هستند که باید بدون کم و کاست به جامعه معرفی شوند.

مدیرکل بنیاد شهید استان یزد یکی از ابعاد مهم عملکردی گلزار شهدا را اهمیت و تأثیر تاریخی آن دانست و افزود: مزار شهید می‌تواند به‌ عنوان یک سند مانع از تحریف یا فراموشی تاریخی در اذهان مردم شود.

زارع ساماندهی گلزار شهدا در سطح استان را از برنامه‌های مهم برشمرد و با بیان اینکه در این زمینه اقدامات اساسی و لازم انجام می‌شود عنوان کرد: 327 گلزار شهدا در استان وجود دارد که برای مرمت و بهسازی قبور شهیدان سرفراز انقلاب اسلامی به حمایت و همراهی اقشار مختلف مردم و خیران نیاز است.

زارع از تعامل مسئولان شهرستان بهاباد با بنیاد شهید قدردانی کرد و افزود: با تعاملات بین دستگاهی تلاش می‌شود که ساماندهی تمامی گلزارهای شهدا به‌سرعت انجام شود تا شرمنده شهدا نشده و از دعای آنها محروم نشویم.

وی از گلزارهای شهدا به عنوان امام زادگان عشق یاد کرد و گفت: امیدواریم تمامی گلزارهای شهدای استان تا پایان برنامه ششم توسعه حتی آنهایی که تنها یک شهید دارند را هم بتوانیم ساماندهی کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید استان با بیان اینکه کار ساماندهی گلزار‌های شهدا باید متداول انجام شود چرا که انجام کار‌های پراکنده نتیجه بخش نیست افزود: گلزار شهدا ملجأ و پناه عارفان و دل‌سوختگان است و باید همان‌طور که شایسته این عزیزان است به این امر مهم اهتمام ورزید.

محمد مهدی خانی‌زاده بهابادی فرماندار شهرستان بهاباد هم در این نشست بیان اینکه ما اگرمسئولیتی امروز در کشور داریم همه به برکت خون این شهدای بزرگوار است افزود: تمام مسئولان شهرستان در خدمت‌گزاری به خانواده‌های شهدا و ایثارگران، همکاری در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بنیاد شهید و شرکت در مراسم و دیدار از خانواده‌های گرانقدر شهدا و ایثارگران همیشه ثابت قدم است چرا که مسئولان با فرهنگ ایثار و شهادت بیگانه نیستند و امنیت و آسایش و پست و مقام خود را در سایه خون شهدا می‌دانند.

وی تاکید کرد: ما شهدا را به خاک نسپرده‌ایم تا از یادمان برود بلکه خدمت به شان و منزلت شهدا و خانواده‌های آنها را وظیفه و تکلیف خود می‌دانیم زیرا امنیت عمومی مثال زدنی در مملکت ما مدیون ایثار و از خود گذشتگی تمایم شهدای نظام در مقاطع انقلاب، دفاع مقدس، مدافعین حرم و غیره هستیم.

فرماندار بهاباد ادامه داد: ساماندهی گلزار شهدا سبب می‌شود تا علاوه بر حفظ ظاهر این مکان‌های مقدس، شهروندان نیز با حضور در این جایگاه معنوی از برکات این مکان‌های مقدس بهره‌مند شوند.

وی بر نظارت هر چه بیشتر برای اختصاص اعتبارات ساماندهی و تخصیص اعتبارات برای نگهداری از گلزار شهدا تاکید کرده ضرورت ساماندهی مزار شهدای گمنام را خواستار شده افزود: وضعیت کنونی مزار شهدای گمنام شهرستان قابل قبول نیست.

خانی‌زاده با اشاره به اینکه یادمان‌های شهدا اماکن مقدس و متبرکی هستند اظهار داشت: ساماندهی یادمان شهدا باید در جهت حفظ شأن و جایگاه شهدا در سطح جامعه باشد و این حداقل کاری است که می‌توان در این راستا با هدف ماندگاری و معرفی فرهنگ ایثار و رشادت‌های شهدا انجام داد.

نشست کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدای شهرستان بهاباد عصر امروز دوشنبه با حضور مدیر کل بنیاد شهید و امورایثارگران انقلاب اسلامی، فرماندار معاون فرماندار و بخشدار بخش آسفیچ و رئیس بنیاد شهید بهاباد در سالن اجتماعات فرمانداری بهاباد برگزار و در ارتباط با ساخت و ساماندهی و تکمیل گلزارهای شهرستان بهاباد بحث و تصمیم‌گیری شد.

انتهای پیام /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار