شاهمرادی: هدف «طرح آبا» جذب حداکثری افراد بازمانده از تحصیل است

این طرح به زودی برای اجرا به استان‌ها ابلاغ خواهد شد

تهران (پانا) - جلسه کارگروه اجرایی طرح «آبا» طرح آشتی با آموزش با حضور اعضای کارگروه و نمایندگان سایر معاونت‌ها در سالن شهید حججی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
شاهمرادی: هدف «طرح آبا» جذب حداکثری افراد بازمانده از تحصیل است

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گودرز شاهمرادی مدیر آموزش از راه دور به تشریح طرح آبا پرداخت و گفت: این طرح ملی آموزش و پرورش، مراحل پایانی خود را در کمیته مستندسازی طی می‌کند و به زودی برای اجرا به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

شاهمرادی گفت: بستری ارزشمندی که این طرح را در استان‌ها مورد حمایت قرار می‌دهد، شوراهای آموزش و پرورش است یعتی استانداران، فرمانداران و مسئولین استانی طرح را مورد حمایت قرار خواهند داد.

مدیر آموزش از راه دور یادآور شد که اجرای این طرح با تکیه بر منابع دولتی نیست و یکی از اضلاع اصلی اجرا، خیرین و نیکوکاران هستند.

شاهمرادی به کار گیری نیروهای بومی را به عنوان مشاور_راهنما از امتیازات طرح آبا برشمرد و گفت: با توجه به این که در این طرح از روش‌های آموزش دور و کلاس‌های حضوری استفاده می‌شود، آموزش این افراد جز گام‌های اولیه اجرای طرح خواهد بود.

مدیر آموزش از راه دور بیان کرد: شیوه‌های آموزش در طرح آبا، شیوه جدیدی نیست و صرفا چیدمان‌ها با انعطاف‌هایی پیش بینی شده است. مثلا انعطاف در زمانبندی تشکیل کلاس‌ها که با توجه به شرایط، از سوی مشاور راهنما تعیین می‌شود.

وی با اشاره به کثرت خیرین علاقه‌مند برای مشارکت در امر آموزش، گفت: شناسایی و جذب خیرین و نیکوکاران و همچنین افراد لازم التعلیم بازمانده از تحصیل در این طرح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شاهمرادی با تاکید بر ایین که این طرح، طرحی ملی و تکلیفی وزارتی است، عنوان کرد: گام اول در اجرای طرح، تقویت ادبیات واحد و مشترک بین حوزه‌های مختلف ستاد و صف و گام دوم استفاده هر چه مطلوب تر از ظرفیت‌ها است.

رسول پاپایی مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری نیز در این جلسه به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های همه معاونت‌ها خصوصا معاونت‌های آموزشی و پرورشی اشاره کرد و گفت: همه ظرفیت‌های وزارت باید در خدمت بسته‌های تحولی وزارت قرار گیرد.

نمایندگان معاونت‌های آموزش متوسطه و پرورشی نیز نقطه نظرات خود را در خصوص این طرح بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار